پنالتی شاید به نام من تمام شد اما نتیجه تلاش بچه‌ها بود/ جدال در آسیا نابرابر است/ به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم/ دوست داریم در امارات بازی کنیم

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم‌های عربی و شرق آسیایی امکانات بهتر و بازیکنان گران‌تری دارند ولی ما با تلاش و غیرت به دنبال صعود به فینال و قهرمانی آسیا هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، شایان مصلح یکی از ستاره‌های تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود که تنها سه دقیقه پس از حضورش در میدان توانست یک پنالتی به سود سرخ‌پوشان پایتخت کسب کرده و روند بازی را تغییر دهد. مدافع چپ 24 ساله پرسپولیس که به یکی از تعویض‌های طلایی برانکو تبدیل شده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد پیروزی مقابل الاهلی، دیدار مقابل الهلال و بحث میزبانی در عمان صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

* ابتدا در مورد پیروزی مقابل الاهلی صحبت کن. پس از اخراج کمال کامیابی‌نیا، فکر می‌کردی بتوانید الاهلی را شکست دهید؟

الحمدالله بازی در پایان خوب از آب درآمد و ما برنده از زمین خارج شدیم. اصلا فکر نمی‌کردیم در دقایق ابتدایی 10 نفره شویم و این مسئله باعث شد تحت فشار قرار بگیریم. گرمای هوا از یک سو به ما فشار می‌آورد و بعد هم اخراج یک بازیکن از تیم ما، کارمان را 2 برابر سخت‌تر کرد. خدا را شکر بچه‌ها تمرکز خود را حفظ کردند. هر تیمی در شرایط آب و هوایی گرم و شرجی ابوظبی 10 نفره شود ،چون قرار است 2 برابر نسبت به قبل بدود، قطعا به مشکل برمی‌خورد اما الحمدالله بازیکنان ما توانستند تمرکز خود را حفظ کنند.

* تعویض‌های برانکو مانند بازی رفت خیلی خوب جواب داد. خودت هم روند بازی را تغییر دادی...

خدا را شکر تعویض‌هایی که آقای برانکو انجام داد هم مثمر ثمر واقع شد. من، بشار رسن و گادوین منشا به زمین رفتیم و خدا را شکر روند بازی به سمتی رفت که توانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم. پنالتی اول شاید به نام من تمام شد اما نتیجه لطف خدا و تلاش بچه‌ها بود، نه اینکه شخص من بخواهم نتیجه را عوض کنم. خدا خواست و توپ زیر پای من آمد، من هم ضربه زدم و خدا را شکر یک پنالتی به سود ما اعلام شد.

* از این موضوع که دقایق کمی بازی می‌کنی، ناراحت نیستی؟

فوتبال همین است دیگر. مهم موفقیت تیم است. الان کسی نمی‌گوید شایان یک ربع، یک ساعت یا 90 دقیقه بازی کرده، مهم این است که تیم نتیجه گرفته و همه خوشحال هستند. در حال حاضر شرایط در تیم ما به گونه‌ای است که همه بازیکنان عملکرد خوبی را چه در تمرینات و چه در زمین مسابقه به نمایش می‌گذارند. بازیکنان ما در همه پست‌ها توانایی بازی دارند. اینطور نیست که بگوییم من حتما باید بازی کنم. هر کسی که خوب باشد حتما به داخل زمین می‌رود. همانطور که گفتم همه بچه‌ها خوب هستند و هر کسی بهتر باشد در ترکیب قرار می‌گیرد.

* بازی مقابل الهلال عربستان در مرحله نیمه‌نهایی را چطور می‌بینی؟

الهلال تیم خوبی است، همانطور که الاهلی تیم خوبی بود. جدال در آسیا نابرابر است. تیم‌های عربی و شرق آسیایی امکانات بهتر و بازیکنان گران‌تری دارند ولی ما با تلاش و غیرت به دنبال صعود به فینال و قهرمانی آسیا هستیم.

* بازیکنان پرسپولیس از میزبانی در عمان راضی هستند؟

من و دیگر بازیکنان پرسپولیس دوست داریم در امارات بازی کنیم چون برای ما خیلی خوش‌یمن تر است ولی در نهایت مدیریت باشگاه تصمیم می‌گیرد. ان‌شاءالله این دفعه بتوانیم در جایی غیر از عمان میزبانی کنیم.

* فکر می‌کنی بتوانید قهرمان آسیا شوید؟

قول نمی‌دهیم اما توکل بر خدا تلاش می‌کنیم مثل بازی با الاهلی تمام توان خود را برای صعود بگذاریم.

گفت‌وگو از مهدی فیضی‌صفت

604

کد خبر: 837267

وب گردی

وب گردی