نروژی ها  در ایران نیروگاه  خورشیدی می سازند

رئیس شرکت اسکاتک سولار نروژ گفت، این شرکت در حال مذاکره برای ساخت اولین مجتمع های تولید برق خورشیدی در ایران است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، رئیس شرکت اسکاتک سولار نروژ گفت، این شرکت در حال مذاکره برای ساخت اولین مجتمع های تولید برق خورشیدی در ایران است. بدین ترتیب این شرکت نروژی نیز به جمع شرکت های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران پیوسته است.

این شرکت مستقر در اسلو که در زمینه احداث و اداره نیروگاه های برق خورشیدی در نقاط مختلف جهان فعالیت دارد، می خواهد 120 مگاوات برق در ایران تولید کند و در مراحل بعدی این رقم را به 500 مگاوات برساند.

ریوند کارلسن، مدیرعامل شرکت اسکاتک سولار گفت: «نمی خواهم بگویم انتظار داریم تا چه زمانی یک قرارداد منعقد کنیم، اما ما به شکل فعالانه ای داریم روی این موضوع کار می کنیم.»

وی افزود، پروژه اولیه مورد بحث 120 میلیون دلار در ازای هر 100 مگاوات تاسیستات نصب شده هزینه خواهد داشت و هزینه کل پروژه تقریبا 132 میلیون دلار خواهد بود.

شرکت ها و جمعیت 80 میلیون نفری ایران به شدت برای تولید برق به گاز و نفت وابسته هستند. اما آلودگی هوا در حال وادار کردن ایران به توسعه ظرفیت انرژی های تجدید پذیر است.

ظرفیت فعلی تولید انرژی خورشیدی در ایران 53 مگاوات است، اما 76 شرکت قراردادهایی برای مطالعه ساخت نیروگاه های بیشتر با ظرفیت تولید مجموعا 932 مگاوات برق بادی به امضا رسانده اند.

بعد از لغو تحریم ها، شرکت های انرژی خارجی در حال افزایش سرمایه گذاری های خود در ایران هستند، اما هنوز چالش هایی در این مسیر وجود دارد.

یکی از این چالش ها، متقاعد کردن بانک های بین المللی برای همکاری با ایران است، زیرا این بانک ها نگران گرفتار شدن در تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا هستند.

مشکل دیگر تضمین یک منبع درآمد با ثبات برای توجیه سرمایه گذاری در ایران است.

شرکت اسکاتک سولار گفته، مقامات ایرانی و نروژِ در تلاش ند تا به این شرکت در تامین مالی پروژه کمک کنند.

میکل تورود، مدیر مالی شرکت اسکاتک گفت: «آنها (نروژ) تضمین هایی به ما خواهند داد که ما را قادر خواهد ساخت تا تامین مالی بین المللی و داخلی را افزایش دهیم.

402

کد خبر: 837321

وب گردی

وب گردی