دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مواد در زمره دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قراردارد

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه های غیرمتمرکز در رشته مهندسی مواد در زمره دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قراردارد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: بررسی پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی در بخش موثرترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دنیا نشان می دهد که 24 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی از کشور، در مجموع دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

دهقانی اظهار داشت: از کل دانشگاه های کشور، 11 دانشگاه در مجموع دانشگاه های یک درصد برتر دنیا در حوزه مهندسی مواد قرار گرفتند. در بین دانشگاه¬های جامع دانشگاه¬های تهران، تربیت مدرس، شیراز، کاشان و فردوسی مشهد در رشته مهندسی مواد در زمره برترین ها قرار گرفتند. این دانشگاه¬ها بر حسب تعداد مدارک در حوزه مهندسی مواد در رتبه های 104، 290، 446، 456 و 468 دنیا قرار گرفتند. دانشگاه¬های فوق بر حسب تعداد استنادها به ترتیب در رتبه های 190، 453، 579، 569 و 765 دنیا قرار دارند.

سرپرست ISC با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مواد در زمره دانشگاه های یک درصد برتر دنیا افزود: این دانشگاه براساس تعداد مدارک در رتبه 42 دنیا و براساس تعداد استنادها در رتبه 151 دنیا قرار دارد.

وی گفت: در بین دانشگاه های صنعتی به ترتیب و بر اساس رتبه تعداد مدارک دانشگاه های امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران در حوزه مهندسی مواد در زمره دانشگاه های یک درصد برتر کشور قرار گرفتند. این دانشگاه ها به ترتیب در رتبه های 106، 128، 153 و 190 دنیا قرار دارند. همچنین این دانشگاه ها بر اساس تعداد استنادهای کسب شده به ترتیب در رتبه های 216، 221، 228 و 321 دنیا قرار گرفتند.

وی در پایان اظهار داشت:این فهرست هر دو ماه یکبار روزآمد می شود و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که اثربخشی تحقیقات آنها به حدی باشد که در مجموع یک درصد برتر دنیا قرار بگیرند در این فهرست وارد می شوند.

کد خبر: 837402

وب گردی

وب گردی