دانشگاه پیام‌نور به دنبال آموزش دانشجویان با استفاده از رادیو و تلویزیون

رستمی گفت: بنا داریم در تعامل با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی آموزش‌های لازم را به دانشجویان پیام نور بدهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور در نشست روسای دانشگاه‌ها پیام نور گفت: این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه‌ها ایران است که در سال 67 با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی با پذیرش اولین گروه دانشجو زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین شبکه آموزش عالی دولتی کشور و یکی از بزرگترین دانشگاه جهان اسلام، چهارمین دانشگاه دنیا است که نظام آموزشی آن مبتنی بر آموزش باز است.

ابوسعیدی افزود: دانشگاه پیام نور در سراسر کشور حدود 500 واحد و یک مرکز بین المللی با شعبات در حال گسترش در داخل و خارج از کشور است.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به نمایندگی‌های دانشگاه پیام نور در 68 کشور خارجی گفت: 2هزار و 400 دانشجوی ایرانی مقیم خارج از کشور و حدود 5 هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند .

ابوسعیدی گفت: یکی از برنامه های راهبردی این دانشگاه ایجاد یک مرکز گسترش زبان فارسی بود که خوشبختانه توانستیم این مرکز را با حضور 19 دانشجوی خارجی آغاز کردیم.

رییس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: امیدواریم این مرکز در گسترش زبان فارسی و جذب دانشجویان خارجی موثر باشد.

وی اضافه کرد: در همین زمینه با فرهنگستان زبان ادب فارسی تفاهمنامه‌هایی داشته‌ایم و امیدواریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب گام‌هایی موثری برداریم.

ابوسعیدی بیان کرد: خوشبختانه پروژهای خوبی در این دانشگاه صورت گرفته به طوری که با پیگیری های انجام شده توانستیم با صرفه جویی 100 میلیاردی در سال 83، 210 پروژه عمرانی را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار ایده نو در این دانشگاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است گفت: بنا داریم براساس اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور در تعامل با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی بتوانیم آموزش های لازم را به دانشجویان در کشور بدهیم.

رییس دانشگاه پیام نور یادآورشد: به هرحال توقع داریم این دانشگاه هرچه بیشتر از گذشته تقویت شود.

کد خبر: 837428

وب گردی

وب گردی