بازیگر «پاریس تگزاس» درگذشت

«هری دین استنتون» بازیگر کهنه‌کار آمریکایی و نقش اصلی فیلم «پاریس تگزاس» در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر آمریکایی که علاوه بر بازی در نقش اصلی فیلم معروف «پاریس تگزاس» ساخته «ویم وندرس» برنده نخل طلای ۱۹۸۴، درفیلم‌هایی چون «بیگانه»، «آخرین وسوسه مسیح»،‌ «از ته دل وحشی»، «مسیر سبز»، «توئین پیکس» و همچنین نقش کوتاهی در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» را در کارنامه سینمایی داشت در سن ۹۱ سالگی و به علت کهولت سن در لس‌آنجلس آمریکا درگذشت.

«هری دین استنتون» بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ نیز در سریال «عشق بزرگ» محصول شبکه «HBO» در نقش «رومن گرانت» بازی می‌کرد و اخیرا نیز مشغول بازی در در نسخه جدید سریال «توئین پیکس» در نقش «کارل رود» بود.

آخرین فیلم سینمایی که این بازیگر آمریکایی مقابل دوربین آن رفت نیز «خوش‌شانس» نام دارد که کارگردانی آن بر عهده «جان کارول لینچ» بوده و قرار است اکران خود را از تاریخ ۲۹ سپتامبر آغاز کند.

بازی در چند فیلم از ساخته‌های «دیود لینچ» شامل «از ته دل وحشی» و «توئین پیکس»، نقش آفرینی در فیلم معروف «آخریبن وسوسه مسیح» ساخته جنجالی «مارتین اسکورسیزی» در سال 1988، از جمله دیگر نکات مهم کارنامه هنری این بازیگر آمریکایی است.

همچنین تاکنون دو مستند با عنوان «هری دین استنتون: عبور از مالهالند» (2011) و «هری دین استنتون: تا حدودی داستانی» درباره زندگی وی ساخته شده که شامل مصاحبه‌هایی با «ویم وندرس»، «کریس کریستوفورسون» و «دیوید لینچ» درباره او می‌شود.

منبع: ایسنا

501

کد خبر: 837452

وب گردی

وب گردی