ارائه اینترنت وای فای در هواپیماها

مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، از آمادگی این اداره‎کل برای ارائه سرویس اینترنت مسافری و ارتباط بین هواپیماها با مرکز عملیات ایرلاین‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، صمد آقاجانی در اولین روز از نمایشگاه نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی ضمن بیان این خبر گفت: از مدیران شرکت‎های هواپیمایی دعوت می‎کنم تا برای مذاکره و برنامه‎ریزی در این رابطه به غرفه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تشریف بیاورند.

او با اشاره به اینکه این ارتباط به صورت ماهواره‎ای برقرار می‎شود، گفت: در واقع ما درحال پیاده‎سازی آخرین نسل سرویس ماهواره‌ای در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی هستیم که با توجه به اینکه پیش‎بینی‎های لازم را انجام داده‎ایم و سیستم آن را خریداری کرده‎ایم می‌توانیم به مسافران هواپیماها سرویس اینترنت بدهیم و همچنین هواپیماها را به مرکز عملیات و دفاتر شرکت‎های هواپیمایی مرتبط کنیم.

آقاجانی بر امن وهمیشگی بودن این ارتباط تاکید کرد و گفت: این نوع ارتباط کاملاً منطبق بر استانداردهای هوانوردی است و هیچ اختلال و اثراتی بر سیستم‌های ناوبری و مخابراتی هواپیماها ایجاد نمی‎کند.

او در مورد امکان ارائه اینترنت به مسافران گفت: هر هواپیمایی که قابلیت لازم را داشته باشد می‌تواند با نصب یک دستگاه ویژه به این شبکه متصل شود.

گفتنی است نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی (ایروپرشیا) 24 تا 27 شهریور 96، در نمایشگاه بین‎المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سالن 8 و 9 آن واقع شده است.

402

کد خبر: 837514

وب گردی

وب گردی