تحول در برنامه آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از کوتاه شدن دوره علوم پایه و  Organ Base  شدن (براساس اعضای بدن) آموزش علوم پزشکی دوره علوم پایه، در دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار از زمان راه اندازی رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تحول در آموزش علوم پزشکی را را یکی از برنامه های مهم این حوزه برشمرد و گفت: یکی از برنامه های جدی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی تحول در امر آموزش در نظر گرفته شده است که مورد توجه و تاکیدات رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: سعی ما بر آن است که جهت توسعه و ارتقاء سطح کیفی آموزش به دانشجویان طرح اصلاحات (Reform) را در این دانشگاه عملیاتی کنیم.

دکتر نفر از اجرای این طرح برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی بعد از گذشت سی و چند سال از راه اندازی رشته دکترای حرفه ای پزشکی خبر داد و افزود: در این برنامه، دوره علوم پایه کوتاه تر شده و تعدادی از دروس به صورتOrgan Base (براساس اعضای بدن) ارائه می شوند و همچنین تعدادی از دروس به عنوان دروس شناور قابل ارائه در مقطع علوم پایه یا مرحله مقدماتی بالینی خواهند بود. تعدادی نیز قابل ارائه در مقطع مقدمات بالینی یا کارآموزی خواهند بود.

وی افزود: این طرح مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرایی شده است. در دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر مقطع علوم پایه آن ابلاغ شد و برای دانشجویان جدید الورود سال تحصیلی 1397-1396 قابل اجرا خواهد بود.

کد خبر: 837516

وب گردی

وب گردی