تیم منتخب دانشجویان علوم پزشکی عازم کره جنوبی می‌شود

رییس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت از اعزام تیم منتخب فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی به چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال دانشجویان آسیا خبر داد و گفت: این تیم متشکل از ۱۸ ورزشکار و ۴ نفر کادر فنی، فردا (یکشنبه) عازم کره جنوبی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، مهدی مقدم منش با بیان این مطلب افزود: چهارمین دوره مسابقات فوتبال دانشجویان آسیا طی روزهای ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه در شهر «تبک» کره جنوبی با حضور حدود ۱۲ تیم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سطح مطلوب آمادگی جسمانی بازیکنان منتخب فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: خوشبختانه طی برگزاری سه مرحله اردوی آماده‌سازی در شاهرود و برگزاری دیدارهای تدارکاتی، بازیکنان از روحیه خوبی برخوردار هستند و امید است بتوانیم در این تورنمنت بین‌المللی نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

مقدم منش در خصوص برگزاری آخرین اردوی آماده سازی تیم منتخب فوتبال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: هفته گذشته آخرین تمرینات آماده‌سازی زیر نظر کادرفنی در شاهرود برگزار شد و پنجشنبه هفته قبل لیست نفرات اعزامی به کره جنوبی به همراه ۴ نفر کادر فنی مشخص شد.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص گروه‌بندی تیم‌های حاضر در این تورنمنت بین‌المللی گفت: مراسم قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در این مسابقات دوشنبه شب با حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار خواهد شد. اکنون ۱۲ تیم برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده‌اند که از جمله می‌توان به تیم‌های منتخب دانشجویان کره جنوب، ژاپن، مالزی، تایلند، ایران و... اشاره کرد.به هرحال بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی، حریفان تیم ما نیز مشخص خواهد شد.

مقدم منش با بیان اینکه از کشور ایران قرار بود تیم منتخب فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین تیم منتخب پیام نور به این رقابتها اعزام شوند، خاطرنشان کرد: تیم پیام نور از حضور در این تورنمنت بین‌المللی انصراف داد.

وی با تاکید بر اینکه اعزام تیم‌های منتخب دانشجویان به میادین بین‌المللی قطعا سبب انگیزه در میان ورزشکاران می‌شود، گفت: این اعزام، نخستین اعزام دانشجویان علوم پزشکی به مسابقات بین‌المللی است. قطعا اگر شرایط مساعد باشد، بنا داریم از دیگر رشته‌های ورزشی نیز منتخبی از افراد را در قالب تیم‌های ورزشی به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

مقدم منش با تاکید بر اینکه بازیکنان تیم منتخب علوم پزشکی در شرایط خوب آمادگی به سر می‌برند، یادآور شد: طبق نظر کادر فنی، بازیکنان از آمادگی مطلوبی برخوردار هستند. هرچند بازیکنان در سطح حرفه‌ای نیستند اما به هرحال حضور ما در این تورنمنت بین‌المللی یک کسب تجربه خوبی به شمار می‌رود. خوشبختانه از ۱۸ بازیکن اعزامی به کره جنوبی، ۱۷ نفر از دانشجویان علوم پزشکی هستند و فقط یک نفر دروازه بان به‌نام مهدی نصرآزادانی از دانشگاه فنی مهندسی، دانشجوی غیرعلوم پزشکی هستند. ما به دلیل اینکه در خط دروازه مشکل داشتیم و این ضعف در اردوی آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی مشهود بود، بنابراین با نظر دکتر محمد رضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم از این بازیکن برای مسابقات استفاده کنیم. ضمن اینکه کادر فنی تیم نیز همه زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند.

مقدم منش با اشاره به اینکه تیم منتخب فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی در این رقابتها با دو لباس ورزشی به رنگ‌های قرمز و سفید به مصاف حریفان می‌رود، گفت: رنگ اصلی پیراهن تیم اعزامی وزارت بهداشت سفید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی بازیکنان اعزامی به کره جنوبی قابل قبول است، گفت: پراکندگی ورزشکاران اعزامی به کره جنوبی نیز مطلوب است به گونه‌ای که تیم منتخب دانشجویان علوم پزشکی از دانشگاه‌های کردستان، تبریز، شهید بهشتی، مازندران، اهواز، گلستان، کرمان، قزوین، همدان و دانشگاه فنی مهندسی است.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری سه اردوی تدارکاتی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اردوی آماده سازی با حضور ۶۰ بازیکن در مرحله نخست شروع شد و در مرحله دوم به ۲۷ بازیکن رسید و در نهایت ۱۸ نفر برای این بازیها گزینش شده اند.

مقدم منش در خصوص کادر فنی تیم منتخب دانشجویان علوم پزشکی گفت: دکتر اصغر مازیار سرمربیگری این تیم را برعهده دارند. علی سعیدی نیا نیز به عنوان مربی، این تیم را همراهی خواهد کرد. ضمن اینکه علی دیرنده سرپرست و مهدی مقدم منش، مدیر تیم، همراه ورزشکاران به کره جنوبی اعزام می‌شوند. در بحث کادر فنی، نفراتی انتخاب شده‌اند که همگی در استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی و دارای مدرک بین‌المللی هستند. یکی از گزینه‌های ما برای کادر فنی تیم اعزامی به کره جنوبی، عباس چمنیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مربی تیم ملی نوجوانان ایران بود که به دلیل مشغله ایشان و اینکه باید تیم ملی نوجوانان کشور را در مسابقات جام جهانی نوجوانان، هدایت کنند، نمی‌توانیم شاهد فعالیت وی به همراه تیم در کره جنوبی باشیم.

وی به عضویت وزارت بهداشت در فدراسیون ملی دانشجویی اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که با اعزام تیم منتخب فتبال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مسابقات آسیایی، می‌توانیم در یک میدان بین‌المللی، سطح فنی بازیکنان فوتبال دانشگاه‌هایمان را محک بزنیم. قطعا این تورنمنت دانشجویی- آسیایی، بهترین فرصت برای ارزیابی و سطح فنی بازیکنان فوتبال دانشجویان علوم پزشکی محسوب می‌شود.

مقدم منش ادامه داد: بی‌شک این اعزام سبب ایجاد انگیزه در میان دانشجویان به منظور روی آوردن بیشتر به فعالیت‌های ورزشی خواهد شد و دانشجویان با این انگیزه که بعد از المپیاد، امکان حضور درصحنه‌های بین‌المللی را دارند، با جدیت بیشتری در المپیادهای ورزشی دانشجویی حضور می‌یابند.

مقدم منش در خصوص برگزای دوره های گذشته این تورنمنت بین‌المللی گفت: ادوار گذشته مسابقات فوتبال دانشجویان آسیا نیز در کره جنوبی برگزار شده است که در سومین دوره این بازیها تیم منتخب دانشجویان وزارت علوم به مقام نایب قهرمانی دست یافت. امید است تیم منتخب فوتبال دانشجویان علوم پزشکی که نخستین حضور خود را در این پیکارها را تجربه می‌کند بتواند با دست پر به ایران بازگردد.

وی زمان برگشت تیم را ۷ مهر عنوان کرد وگفت: روز ۷ مهرماه، کاروان اعزامی تیم منتخب فوتبال دانشگاه‌های علوم پزشکی به کشور برمی‌گردد.

کد خبر: 837524

وب گردی

وب گردی