کشته شدن سه نفر در انفجار کرکوک

منابع امنیتی، از کشته شدن سه نفر و مجروح شدن نه تن دیگر در بمب گذاری شهر کرکوک در شمال عراق خبر دادند. این حمله تروریستی در مقابل یک مرکز خرید صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از المانیتور، در این انفجار علاوه بر کشته شدن سه تن و زخمی شدن نه نفر دیگر، یک مرکز خرید به طور کامل نابوده شده است. سه ماشین شخصی نیز در این انفجار به طور کامل سوخته ­اند.

از سال 2014 و با شروع حملات گسترده داعش در ماه ژوئن، کردها کنترل کامل شهر کرکوک را به دست گرفته ­اند. از آن زمان تاکنون ضریب امنیتی شهر افزایش پیدا کرده، اما حمله تروریستی دیشب شهر را در بهت فرو برده است.

از یک ماه پیش و با مطرح شدن موضوع رفراندوم در اقلیم کردستان، کرکوک نیز دوباره به تیتر اول خبرهای جهانی بازگشت. کردها خواستار حضور استان کرکوک در این رفراندوم هستند.

روز پنج شنبه با بالا گرفتن تنش میان کردها و حکومت مرکزی، پارلمان عراق با رای اکثریت استاندار این شهر نجم الدین کریم که موافق برگزاری رفراندوم در این شهر است را برکنار کرد.

براساس ماده 140 قانون اساسی عراق، قرار بود سرنوشت شهر کرکوک و الحاق آن به اقلیم کردستان و یا ماندن آن به عنوان بخشی از منطقه نفوذ بغداد در سال 2007 مشخص شود. پس از گذشت یک دهه از پایان ضرب الاجل تعیین سرنوشت این شهر، هنوز وضعیت این منطقه نفت خیز نامشخص است. یک دهه گذشته سرنوشت کرکوک به یکی از چالش ­های اصلی در میان کردها در شمال و حکومت مرکزی عراق تبدیل شده است. تنش­ ها چند روز گدشته در حالی افزایش یافته است که نیروهای تروریستی وابسته داعش نیز با نفوذ به شهر حمله تروریستی مرگباری را سازمان داده ­اند.

کد خبر: 837673

وب گردی

وب گردی