مهاجرت معکوس اهالی روستای شمس آباد الیگودرز با تأمین برق این روستا

مدیرعامل برق لرستان طی مصاحبه ای با این دفتر از احیاء مجدد روستای شمس آباد شهرستان الیگودرز با تأمین برق آن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون خودنیا ابراز داشت: روستای شمس آباد که تمامی اهالی آن افرادی دامدار و کشاورز بودند پس از انقلاب به دلیل نداشتن امکانات اولیه زندگی از جمله انرژی حیاتی برق روستا را ترک و به حواشی شهرستان الیگودرز مهاجرت نموده بودند.

مهندس خودنیا با اشاره به اینکه برقدار نمودن روستاها از اولویت های وزارت نیرو و شرکت محترم توانیر است اظهار داشت: در بررسی های بعمل آمده و بازدیدهای که از روستا بعمل آوردیم هیچگونه نشانی از سکونت در روستای مذکور بجای نمانده بود و کلیه اهالی روستا به شهر مهاجرت و شغل اصلی خود که کشاورزی و دامپروری بود را رها و به مشاغل موقت و بدون امنیت شغلی روی آورده بودند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از تأمین برق روستای فوق بیان داشت: علیرغم اینکه روستای شمس آباد دقیقأ در مسیر خطوط فشار متوسط قرار داشت و هیچگونه هزینه ای برای احداث شبکه فشار متوسط در بر نداشت ولی به دلیل خالی از سکنه بودن تأمین برق آن یک ریسک بود و احتمال می رفت هزینه های لازم برای برق رسانی به آن تأثیری در برگشت اهالی نداشته باشد وحتی تجهیزات منصوبه مورد سرقت، سارقین شبکه ها قرار گیرند.

مدیرعامل برق لرستان در ادامه بیان داشت: طی مذاکراتی که در نتیجه مراجعه اهالی روستا به برق شهرستان الیگودرز مبنی بر برگشت به روستا بعمل آمدمصمم شدیم که این روستا را برقدار و موجبات مهاجرت معکوس این عزیزان را فراهم آوریم.

مهندس خودنیا همچنین گفت: کل روستا که دارای 8 خانوار بودند تنها به 470 متر شبکه فشار ضعیف و یک دستگاه پست 25kva احتیاج داشت و هیچ گونه شبکه فشار متوسطی مورد نیاز نبود.

به گزارش خبرآنلاین، وی کل هزینه انجام شده برای برق رسانی به روستای فوق را 47 میلیون تومان اعلام نمود و ابراز داشت: که 8 خانوار اهالی روستا ضمن برگشت به زادگاه خود فعالیت های دامپروری و کشاورزی خود را شروع نموده و امید آن می رود که با اقداماتی که به منظور تأمین رفاهیات روستائیان انجام می شود شاهد احیاء دوباره روستاهای متروکه باشیم .

902/900

کد خبر: 837692

وب گردی

وب گردی