فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری در ماهشهر

جانشین پلیس فتای استان خوزستان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در نگهداری از اطلاعات حساس و مهم بانکی از فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری در شهرستان ماهشهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالرسول خسرویی به توسعه بانکداری آنلاین در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه با توسعه بانکداری الکترونیک و انجام امورات بانکی به صورت آنلاین، عده‌ایی از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل فریب، ارعاب و همچنین تطمیع قربانیان اقدام به کلاهبرداری و کسب سود از این حوزه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در این بین افرادی نیز با عدم توجه به مسائل امنیتی و سهل انگاری در این زمینه راه سودجویان و کلاهبرداران سایبری را هموار کرده و باعث می‌شوند تا خود و سایرین از این راه ضرر کنند.

سرهنگ خسرویی در ادامه به عنوان نمونه به باند کلاهبرداری اشاره کرد که اخیراً توسط افسران سایبری پلیس فتا استان خوزستان شناسایی و متلاشی شده اشاره کرد و گفت: این باند کلاهبرداری با استفاده از تکنیک مهندسی اجتماعی و به صورت زیرکانه‌ایی اقدام به فریب قربانیان و مجاب به فعال کردن رمز دوم کارت‌های بانکی شان می‌کردند.

وی با اشاره به تعدد مالباختگان و سرقت رقمی بالغ بر یک میلیارد و۶۱۰ میلیون ریال توسط کلاهبرداران افزود: پس از مراجعه شاکیان و شکایت پرونده مقدماتی با جدیت در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و اخذ اظهارات مشخص شد، سرکرده باند و همدستانش شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی در چند عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ خسرویی بیان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

جانشین رئیس پلیس فتای خوزستان تاکید کرد: نداشتن سهل انگاری و هوشیاری در انجام امورات بانکی در فضای مجازی و همچنین ارتقای سطح آگاهی در زمینه شیوه و شگردهای کلاهبرداری در این فضا می‌تواند تا حد زیادی از بروز چنین جرائمی جلوگیری کند.

902/900

کد خبر: 837718

وب گردی

وب گردی