حاجی بابایی: دیوان محاسبات مردم را نا امید کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در مورد نجومی بگیران تاکید کرد : دیوان محاسبات در رابطه با حقوق های نجومی عملکرد درستی نداشته است .

حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در حاشیه دیدار از خبرگزاری ایسکانیوز در گفت و گوبا خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: از دیوان محاسبات می خواهم که تبصره 1 ماده 29 برنامه ششم را اعلام کند که در 6 ماه گذشته چه کار کرده است.

وی تصریح کرد: ماده 29 برنامه ششم به طور کلی می گوید که یک سامانه باید ایجاد شود و تمام حقوق مدیران در این سامانه قرار بگیرد و همه مردم این سامانه را ببینند.

حاجی بابایی با اشاره به تبصره 29 قانون برنامه ششم اظهار داشت: در آنجا می گوید که تمام وزاتخانه ها و نهادها حتی نهادهای زیر نظر رهبری باید حقوق هایشان در آن قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که مجلس گزارشات منظمی در مورد تبصره 29 قانون ششم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواسته است ادامه داد: در حال حاضر از بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات می خواهیم که بدانیم این تبصره به کجا رسیده و چه دستگاهی گزارش داده اند و کدام یکی این کار را انجام داده و کدام یکی تا به امروز انجام ندادند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارشی که دیوان محاسبات در مورد نجومی بگیران داده است ابراز داشت : به نظر من دیوان محاسبات در رابطه با حقوق های نجومی عملکرد درستی نداشته است .

وی تصریح کرد: با این کار به گونه ای مردم را نا امید کرد، این ها نشان می دهد دستگاه های نظارتی ما عملکرد درستی ندارند و به مردم جواب نمی دهند و ما از دیوان محاسبان به شدت گله مند هستیم .

حاجی بابایی با اشاره به این که آیین نامه های برنامه توسعه ششم توسط دیوان محاسبات آماده شد و به دولت ابلاغ شده است بیان کرد: من حداقل هیچ گونه گزارشی از دولت مبنی بر این که کدام یکی از این آیین نامه ها آماده شده ندیدم واگر هم باشد بنده اطلاعی ندارم.

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مورد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ما در این حوزه دارای کارنامه موفقی نیستیم.

وی تصریح کرد: افرادی اقداماتی انجام داده و زحمت کشیده و جلو هم رفته اند ،اما اقدام موثر و تاثیر گذاری که امروز ارائه کنند و بگویند ما بر این اساس حرکت کردیم وجود ندارد.

حاجی بابایی اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی 24 بند داریم که اگر این ها انجام شود اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد حاشیه سازی برای دولت گفت: ما تمام بهانه هایی که بخواهد برای دولت حاشیه درست کند را در مجلس از طرف فراکسیون خودمان گرفتیم .

وی با اشاره به روند رأی گیری که برای کابینه دوازدهم در مجلس صورت گرفت بیان کرد: احترام ویژه و حداکثر کمک به دولت انجام شد و هیچ بهانه ای برای این که حاشیه سازی شود وجود ندارد.

حاجی بابایی تصریح کرد: هرگونه حاشیه سازی مغایر با سیاست های کلی است ودر واقع مغایر با اهداف مجلس و نظام است.

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به این که باید سالانه یک میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد کنیم اظهار داشت: باید دولت با تمام قدرت به میدان بیاید وهمه نهاد ها به آن کمک کنند اگر حاشیه سازی شود هیچ وقت به اهداف خود نمی رسیم.

وی در پایان در مورد مدیریت قیمت ارز با اشاره به این نکته که وقتی آب به جوش می آید نمی توان بخار آن را مدیریت کرد تاکید کرد :از آنجایی که قیمت ارز بالا رفته نشان می دهد این آب به درجه جوش رسیده و در حال بخار شدن است و منطق می گوید مدیریت را باید قبل ازآن انجام داد که به دمای جوش نرسد .

303

کد خبر: 837805

وب گردی

وب گردی