تقاضای فرزند خواندگی برای دختران بیشتر از پسران است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت:بهزیستی استان تهران برای کمک به زنان سرپرست خانوار از هیچ کوششی دریغ نمی کند و تلاش می کند تا این افراد بتوانند با استفاده از تسهیلاتی که به آنها داده می شود، ایجاد اشتغالی برای خود داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در مجموع 90 درصد متقاضیان فرزندخواندگی در استان تهران، هنگام مراجعه تقاضای فرزند دختر را دارند.

اصغر باقری در حاشیه همایش منطقه ای بزرگداشت روز ملی خانواده در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع اکنون تعداد متقاضیان پشت نوبت و متقاضی فرزندخواندگی در تهران یک هزار و 350 نفر است که اغلب آنها می خواهند که حتما فرزند دختر به آنها داده شود.
وی اظهار داشت: در یک سال گذشته نیز 551 فرزند به افراد متقاضی فرزندخواندگی در استان تهران واگذار شده است.
باقری با بیان اینکه همچنین در 6 ماهه سال جاری 220 نفر فرزندخوانده به خانواده های متقاضی داده شده است، ادامه داد: علاوه بر اینکه فرزند دختر می خواهند، اغلب دوست دارند حتما سن این کودکان بسیار پایین باشد.
باقری در ادامه به تعداد 13 هزار و 100 زن سرپرست خانوار در بهزیستی استان تهران اشاره کرد و افزود: در میان این بانوان 50 گروه همیار در قالب گروههای پنج نفره وجود دارد که تسهیلات بلاعوض تا 50 میلیون تومان به آنها پرداخت می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین به وجود چهار هزار و 21 فرزند در بحث شبه خانواده اشاره کرد و گفت: این افراد در مراکز نگهداری بهزیستی به آنها خدمات داده می شود.
وی همچنین به برخی از مشکلات در خانواده ها اشاره کرد و افزود: اکنون خانواده های نامتعادل در جامعه وجود دارند و این نبود تعادل به خاطر این است که روش پدر سالاری و مادر سالاری در خانواده ها از بین رفته است و بسیاری از خانواده ها فرزندسالاری بر آنها حاکم شده است.
باقری ادامه داد: امروز در بسیاری از خانواده های ما فرزندسالاری حاکم است و خانواده آسان گیر در جامعه مطرح است البته در نسل جدید این موضوع بیشتر دیده می شود و بهترین روش همان مشارکتی یا دموکراسی است.
همایش منطقه ای بزرگداشت روز ملی خانواده امروز - چهارشنبه - در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش برگزار شد.

705

کد خبر: 837809

وب گردی

وب گردی