افزایش تعداد دانشجویان در واحدهای لبنان، افغانستان و امارات

مدیر کل اداره بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تلاش هستیم روند تاسیس واحد دانشگاهی در کشور عراق سرعت بگیرد.

حسین ابراهیمی مدیر کل اداره بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز از ادامه پیگیری ها برای تاسیس واحد دانشگاهی در کشور عراق خبر داد و گفت: در کشور عراق تا این لحظه به نتیجه اجرایی نرسیده ایم تا دانشجو پذیرش کنیم اما در تلاش هستیم روند تاسیس واحد در این کشور سرعت بگیرد.

ابراهیمی، به دستور دکتر رهبر مبنی بر فعال شدن کمیته برون مرزی اشاره کرد و افزود: در این کمیته با تشکیل جلسات هفتگی امور واحدها و دفاتر دانشگاه ازاد اسلامی خارج از کشور را بررسی می کنیم.

وی با تاکید بر تغییر سیاست های گذشته دانشگاه آزاد در خصوص تاسیس واحدهای جدید و برون مرزی گفت: در سیاست فعلی تا همه الزامات و شرایط تاسیس واحد به وجود نیاید و مجوزهای قانونی اخذ نشود دانشجو پذیرش نمی کنیم.

ابراهیمی با اعلام واگذاری مسئولیت تاسیس واحد سوریه به دانشگاه آزاد اسلامی واحد لبنان گفت: تاسیس واحد دانشگاهی در کشور آذربایجان را نیز به دلیل مجاورت به واحد استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی محول کرده ایم.

مدیر کل اداره بین الملل دانشگاه آزاد در خصوص تاسیس واحد دانشگاهی در کشور سوریه اظهار کرد: در کشور سوریه اگر مجوزهای لازم را دریافت کنیم به دلیل شرایط خاص این کشور فعلا پذیرش دانشجو نخواهیم داشت.

حسین ابراهیمی واحدهای افغانستان، لبنان و امارات را واحدهای فعال دانشگاه آزاد معرفی کرد و گفت: در این سه واحد تعداد پذیرش دانشجو افزایش داشته است. در واحد امارات در بیش از 60 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش کرده ایم که این واحد حدود 2 هزار دانشجو دارد.

مدیر کل اداره بین الملل دانشگاه آزاد از به کارگیری اساتید ایرانی در واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: در واحد افغانستان بیشترین اساتید از واحدهای دانشگاه آزاد و دولتی ایران به تدریس مشغولند و به این کشور اعزام می شوند اما در واحد لبنان که تدریس به زبان عربی انجام می شود بیشتر از اساتید لبنانی استفاده می کنیم.

ابراهیمی درباره شرایط فعلی واحد دانشگاه آزاد در آکسفورد انگلیس گفت: هنوز موفق به تکمیل مجوزهای لازم برای فعالیت نشدیم و دانشجو پذیرش نکرده ایم.

دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع بیش از 4 هزار دانشجو در واحدهای برون مرزی دارد.

کد خبر: 837816

وب گردی

وب گردی