اتخاذ تدابیر لازم برای ایام بازگشایی مدارس / بهره گیری از شبکه ریلی تهران برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی

سرپرست سازمان اورژانس کشور فرا رسیدن 26 شهریورماه، سالروز تاسیس اورژانس را به تمامی پرسنل اورژانس کشور تبریک گفت و از اتخاذ تدابیر لازم برای ایام بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از ناحیه غرب مرکز اورژانس تهران همزمان با سالروز تاسیس اورژانس، اظهار داشت: تمام همکاران ما و نیز مراکز آموزشی ما در سراسر کشور برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ایام بازگشایی مدارس در آمادگی کامل قرار دارند همچنین بسته های فرهنگی به منظور پیشگیری از حوادث و سوانح آماده و بسته ارتقای آموزش و آگاهی دانش آموزان و دانشجویان جهت انتشار در رسانه ملی و فضای مجازی، تدوین شده است.

وی تصریح کرد: با تقویت ناوگان اورژانس در کشور، زمان رسیدن آمبولانس ها از 27 به حدود 15 دقیقه و میانگین زمان رسیدن موتورلانس ها به مددجویان و حادثه دیدگان در تهران، به کمتر از 7 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

دکتر کولیوند زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در شهرهای کوچک و متوسط را قابل قبول دانست و افزود: در شهرهای بزرگ و کلانشهرها، به علت ترافیک بالا، مشکلاتی در خدمت رسانی به مردم وجود دارد البته در کلانشهر تهران، توزیع 200 موتورلانس، کمک بسیار خوبی در کاهش زمان رسیدن اورژانس به مددجویان و حادثه دیدگان کرد و برنامه ما این است که 400 موتورلانس جدید را برای کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز خریداری و توزیع کنیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت حدود 14 هزار نفر در سازمان اورژانس کشور، گفت: در سازمان اورژانس با کمبود جدی نیروی انسانی روبرو هستیم و حداقل به 10 هزار نیروی انسانی دیگر نیاز است.

وی اظهار داشت: با کمک اعضای شورای شهر سابق و شهرداری تهران، مقرر شد ناوگان هوایی اورژانس و پدهای هلی کوپتر اورژانس در نقاط مختلف تهران ایجاد و ساخته شود زیرا توسعه اورژانس هوایی برای تهران، یک نیاز جدی و مهم است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور به وجود 33 پایگاه اورژانس هوایی در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین و بیشترین تعداد پایگاه های اورژانس هوایی باید در تهران وجود داشته باشد که لازم است شهرداری تهران در این زمینه به ما کمک کند تا پدهای بالگرد ایجاد شود.

دکتر کولیوند در پایان اضافه کرد: در حوزه ناوگان زیرزمینی و مترو نیز مقرر شد، رمپ هایی از ایستگاه های مترو نزدیک به برخی بیمارستانها مانند شهدای تجریش، امام خمینی(ره)، نجمیه، شریعتی و سینا ساخته شود تا از شبکه ریلی تهران برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی بهره گیریم.

701

کد خبر: 837834

وب گردی

وب گردی