درخواست همسر اردوغان از همتایان خود در جهان

«امینه اردوغان» همسر رئیس جمهور ترکیه در پیامی به سازمان ملل از همتایان خود در سرتاسر جهان خواست برای فشار بر جامعه جهانی جهت کمک به مسلمانان میانمار، با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الجزیره، همسر رئیس جمهور ترکیه بر لزوم همکاری همه جانبه جهت کمک به مسلمانان روهینگیا در میانمار تاکید کرد.

وی در پیامی به سازمان ملل تاکید کرد: مسلمانان روهینگیا، بخشی ریشه دار و اصیل از جامعه میانمار هستند که با ظلم و ستم شدیدی در روزها و ماه های اخیر مواجه شده اند. جامعه مسلمانان روهینگیا از ده ها سال پیش از حقوق اجتماعی و سیاسی خود محروم شده اند و از مشارکت در انتخابات و انتخاب کسانی که آن ها را نمایندگی کند، محروم مانده اند، آن ها هم اکنون گزینه ای جز مرگ یا آوارگی در بنگلادش ندارند.

امینه اردوغان در پیام خود با اشاره به دیداری که از اردوگاه های روهینگیا در منطقه کوتوبالونگ در مرز میانمار و بنگلادش داشته، تاکید کرد: دیدن این وقایع تاثیرات عمیقی بر من گذاشت، به راستی مشاهده این مسائل در زمانی که جامعه جهانی از پیگیری آن خودداری ورزیده، خجالت آور است.

وی ابراز امیدواری کرد همسران رهبران جهان (همتایان وی) تلاش های جدی برای حل بحران مسلمانان میانمار را آغاز کرده و به جامعه بین المللی در این زمینه فشار وارد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 837884

وب گردی

وب گردی