استاندار اصفهان:جامعه دانشگاهی یکی از داشته های ارزشمند استان است

استاندار اصفهان جامعه دانشگاهی را یکی از داشته های ارزشمند استان خواند و گفت: در اصفهان 330 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و شش دانشگاه استان در رنکینگ بین المللی جای دارد و بیش از 150 مرکز آموزش عالی در استان وجود دارد، همچنین 8 هزار دانشجو در مقطع دکتری در استان اصفهان تحصیل می کنندکه این ظرفیت در دیگر استان‌های کشور وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، رسول زرگرپور در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی فاز دوم خوابگاه متاهلین امام جواد(ع) دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار داشت: گرچه در استان اصفهان نداشته‌هایی داریم ولی داشته های ما در قبال این نداشته ها بسیار عظیم و بزرگ است ولی بیشتر به نداشته ها پرداخته می شود و داشته‌هایمان فراموش شده اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خیرین یکی از داشته‌های ارزشمند این خطه هستند، افزود: خیریه های کاملا نمونه و تخصصی در اصفهان فعالیت می کنند.

زرگرپور خاطر نشان کرد: بیش از 600 خیریه بزرگ و تخصصی ثبت شده داریم و چندین برابر نیز خیریه های خودجوش ثبت نشده در استان فعالیت می کنند و سالانه صدها میلیارد تومان توسط خیرین در اصفهان هزینه می شود و این خیریه ها با سازماندهی بسیار پیشرفته و با هزینه ی کم کارهای بسیار بزرگی انجام می دهند.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه 150 مسجد در نقاط محروم کشور تا کنون توسط خیرین استان اصفهان ساخته شده است، افزود: این یک داشته و توانمندی بسیار عظیمی است و خیریه ها بسیاری از وظایف دولت را خودجوش و مردمی انجام می‌دهد.

استاندار اصفهان جامعه دانشگاهی را یکی دیگر از داشته های ارزشمند استان خواند و افزود: در اصفهان 330 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و شش دانشگاه استان در رنکینگ بین المللی جای دارد و بیش از 150 مرکز آموزش عالی در استان وجود دارد، همچنین 8 هزار دانشجو در مقطع دکتری در استان اصفهان تحصیل می کنندکه این ظرفیت در دیگر استان‌های کشور وجود ندارد.

زرگرپور اضافه کرد: یکی دیگر از داشته های ما این است که میانگین آسیب‌های اجتماعی در استان اصفهان از متوسط کشور هم پایین‌تر بوده و برای مثال در اعتیاد رتبه 18، طلاق رتبه 19 و حاشیه نشینی جایگاه 6 را دارا است و از مردم ولایتمدار اصفهان نیز همین آمار انتظار می رود.

وی در با بیان اینکه با افتتاح یک مدرسه و دانشگاه‌ها یک بند زندان بسته می‌شود، افزود: برای همه ی خیرین که در این ارتباط تلاش می کنند آرزوی توفیق و موفقیت دارم.

وی در ادامه به برگزاری باشکوه اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان اشاره کرد و افزود:ثبت ملی 4 آیین عاشورایی در کنار این اجلاس، سازماندهی هیئت ها برای برگزاری و استقبال و پذیرایی از این اجلاس بسیار کم نظیر بود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آیین اظهارداشت: در 10 سال گذشته 5 بلوک 24 واحدی خوابگاه متاهلین به دست خیرین ساخته شده است و در چند ماه گذشته تلاش شد که علمیات اجرایی فاز دوم این مجموعه نیز آغاز بکار نماید و امروز این امر با محوریت خیرین شروع شده است.

گفتنی است آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی فاز دوم خوابگاه متاهلین امام جواد(ع) دانشگاه صنعتی اصفهان به مساحت 10 هزار مترمربع در 5 بلوک 24 واحدی با حضور استاندار اصفهان و جمعی از خیرین و خیر اندیشان برگزار گردید.

901

کد خبر: 837928

وب گردی

وب گردی