کشف چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در ارومیه

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی در یک عملیات شبانه مرزی و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در مناطق سخت گذر موفق شدند تا چهارپایان حامل چهار میلیارد ریال کالای قاچاق را متوقف کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیب دوم پاسدار عزت اله رشیدیان افزود: با توجه به تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه، راکبان چهارپایان کالاهای قاچاق را جا گذاشتند و متواری شدند.
به گفته وی مرزبانان ضمن مهار سه راس دواب، مقدار 255 هزار و 655 عدد انواع قرص های غیرمجاز قاچاق، 235 عدد شربت دارویی، 187 عدد قطره دارویی، 828 عدد پماد، 584 عدد اسپری و 420 عدد آمپول را کشف و ضبط کردند.
وی ضمن تاکید بر عزم جدی ماموران مرزبانی در برخورد با قاچاق کالا، از مرزنشینان خواست تا به منظور صیانت و پاکسازی روستاهای مرزی از وجود افراد مجرم، هر گونه اطلاعات و اخبار مربوط به قاچاق کالا را با سامانه 110 یا پاسگاه محل مرزبانی در میان بگذارند.
به گزارش ایرنا طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

901

کد خبر: 837930

وب گردی

وب گردی