بازیکنانی که سقف آرزویشان کوچک است/گلزنی به سرخابی ها و دیگر هیچ!

اگر با شادی های عجیب و غریب، بازیکنی محبوب می شد، خیلی ها امروز اسطوره پرسپولیس و استقلال بودند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، روز گذشته دو تیم پرسپولیس و پیکان از سری رقابت های لیگ برتر از هفته ششم به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی حساس با تک مرتضی آقاخان و پیروزی شاگردان مجید جلالی به پایان رسید. پرسپولیسی ها برای پیروزی پا میدان گذاشته بودند تا صدر جدول را از پارس جنوبی جم پس بگیرند اما نیمکت ذخیره ها آنطور که باید نتوانستند انتظارات برانکو را در زمین برآورده کنند.

در کنار همه این فشارهایی که به روی بازیکنان و هواداران بود، حرکاتی از سوی بازیکن پیکان شاهد بودیم که اصلا جالب نبود؛ شادی گل مرتضی آقاخان و حرکاتی که انجام داد باعث عصبانیت هواداران شد، رفتارهایی که اصلا در شان یک فوتبالیست حرفه ای نیست. از درآوردن پیراهن تا حرکت منشوری جلوی چشم هواداران بهت زده پرسپولیس!

بعد از این حرکت، اعتراضات هواداران عصبانی سرخ پوشان بالا گرفت و حالا باید منتظر ورود کمیته انضباطی و جریمه های رنگارنگ برای هواداران و باشگاه پرسپولیس باشیم. کاش کارشناسان این کمیته ها قبل از صدور حکم همه جوانب را درنظر بگیرند؛ اگر بازیکنان هواداران را تحریک نکنند هیچوقت شاهد بی نظمی و فحاشی روی سکوها نخواهیم بود.

جالب این است آقاخان قبلاً هم اینکار را کرده ولی حتی یک تذکر هم دریافت نکرده است! همین می شود که به خود اجازه تکرار کارش را می دهد و تنها با یک معذرت خواهی به توهین هایش خاتمه می دهد. مسوولان کمی ریز بینانه تر به این موارد توجه کنند خالی از لطف نیست. همیشه این هواداران نیستند که مقصرند.

البته فخاشی هواداران را تایید نمی کنیم، این تیفوسی ها باید کمی هم ظرفیتشان را بالا ببرند تا هر چیزی عامل عصبانیت آن ها نشود؛ اگر تماشاگران حالا را با دهه 70 مقایسه کنیم این تفاوت مشهود را شاهد خواهیم بود، هواداران ظرفیت خود را بالا برده و کمتر فحاشی می کنند، اما تحریک آن ها توسط بازیکنان کار درستی نیست. در کشورهای اروپایی هم اگر بازیکنی هواداران را عصبانی کند با بدترین الفاظ از او پذیرایی می شود. بازیکنان حرفه ای بهتر از تیفوسی آزاری نکنند و خط قرمز ها را رد نکنند تا محبوب هوادار بمانند.

نمونه های دیگری مثل آقاخان را ما کم در این فوتبال نداشتیم، اگر با این رفتارهای کسی بزرگ می شد محسن رسولی الان نفر اول فوتبال ایران بود؛ فوتبال دوستان خوب به خاطر دارند، دیدار جام حذفی سایپا و پاس، رسولی بعد از به ثمر رساندن گل، شورت ورزشی خود را درآورد! این بازیکن اگر می توانست جلوی احساسات مقطعی خود را در آن زمان بگیرد شاید وضعش خیلی بهتر از حالا بود. اشتباه بزرگ این بازیکنان فوتبال آن ها را نابود می کند.

اگر با شادی های عجیب و غریب، بازیکنی محبوب می شد، امثال میداوودی، لک و عباس زاده از اسطوره های پرسپولیس و استقلال به شمار می رفتند.این بازیکنان با این رفتار ها هیچوقت به تیم ملی نمی رسند؛ در دیدارهای ملی چنین رفتارهایی حسابی آبروریزی به شمار می آید! سقف آرزوهای چنین بازیکنانی گل زدن به پرسپولیس و استقلال است و بس.

601

کد خبر: 838034

وب گردی

وب گردی