ترین های هفته ششم لیگ برتر؛ غیبت مشهود پرسپولیس و استقلال

هفته ششم لیگ برتر(جام خلیج فارس) با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید و برترین ها مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته ششم لیگ برتر شب گذشته با تنها بازی باقیمانده بین تیم‌های پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی برگزار شد و بهترین‌های هفته فوتبال ایران مشخص شدند.

* دروازه بان:

پیام نیازمند (پیکان)

گلر پیکان روز گذشته با درخشش هایش مانع پیروزی پرپسولیس و صدر نشینی اش شد. اولین فرصت جدی پرسپولیس روی ارسال شایان مصلح و اشتباه مدافعان پیکان در دفع توپ، با ضربه ناقص مهدی طارمی همراه شد که دروازه بان پیکان در دو مرحله با کمک مدافع تیمش آن را دفع کرد. در ادامه ارسال خوب از شایان مصلح با ضربه سر مهدی طارمی همراه شد که دروازه بان جوان پیکان با واکنشی فوق العاده آن را مهار کرد. او شب گذشته با عملکرد فوق العاده اش دورازه خود را بسته نگه داشت و کلین شیت کرد.

* مدافعان:

محسن آقایی (سیاه جامگان)

خط دفاعی سیاه جامگان با حضور محسن آقایی یک روز فوق العاده را پشت سر گذاشت و بارها مانع از ایجاد فرصت برای مهدی شریفی و فرزاد حاتمی شد و روی زمین و ارسال‌ها توانست شرایط مثبتی برای تیم خود ایجاد کند. گرچه در پایان دروازه تیم مشهدی باز شد اما عملکرد آقایی در خط دفاعی خیلی خوب بود.

حجت حق‌وردی(پیکان)

مدافع میانی پیکان در دیدار با پرسپولیس نمایش بدون نقصی داشت و اجازه نداد مهاجمان گلزن و سرشناس پرسپولیس که در لیگ و آسیا می‌درخشند از سد آن عبور کنند؛ البته پشت سر آنها پیام نیازمند هم روز خوبی داشت اما در مجموع می‌توان حق‌وردی که با سر بانداژ شده تلاش زیادی برای حفظ تک گل پیکان انجام داد را مرد اول زمین معرفی کرد.

فرزاد جعفری (فولاد خوزستان)

مدافع فولاد با عملکرد خوبش برابر تیم فوتبال سپاهان اجازه نداد انصاری فرصت زیادی برای شوت زدن به سمت دروازه فولاد پیدا کند. طلایی پوشان اصفهانی هرچه زدند به در بسته خوردند و موفق نشد از سد مدافعان فولاد بگذرند و این دیدار را واگذار کردند.

* هافبک ها:

محمدصادق بارانی(پیکان)

شب گذشته عملکرد خوبی را از کاپیتان تیم فوتبال پیکان شاهد بود؛ او بارها با توپ ربایی از بازیکنان پرسپولیس موقعیت های خوبی برای تیمش خلق کرد و در پایان موفق شدند پیروز میدان باشند و جایگاه خود در جدول را بهبود ببخشند.

محمدرضا حسینی(ذوب آهن)

شب خوب ذوبی ها حسینی برابر استقلال خوزستان؛ ارسال بلند بازیکنان ذوب آهن در محوطه جریمه به حسینی رسید او با پاس به تبریزی مهاجم سبزپوشان را در موقعیت گلزنی قرار داد. ارسال مهدی مهدی پور از سمت چپ خط دفاعی استقلال خوزستان با ضربه سر مقتدرانه محمدرضا حسینی که روی گل اول هم تاثیرگذار بود به گل دوم سبزپوشان اصفهانی تبدیل شد. حسینی توپ برگشتی مدافعان استقلال خوزستان را دریافت کرد و با بازی خوب بدون توپ شریفات به محوطه جریمه زد و موفق شد پس از جا گذاشتن مدافع استقلال خوزستان گل پنجم بازی و البته دوم خودش را به ثمر برساند.

معین عباسیان (پدیده)

بدون شک تمام بازیکنان پدیده و حتی نفرات تعویضی این تیم در کسب پیروزی برابر سایپا نقش داشتند و تاثیرگذار بودند؛ ولی می‌توان از معین عباسیان که یک گل زد و روی دو گل تاثیر داشت و همچنین منصوری، مدافع راست این تیم که اجازه نداد ترابی موقعیت زیادی خلق کند هم به‌عنوان دو بازیکن برتر میدان نام برد.

حسین ابراهیمی (سپیدرود رشت)

دیدار دو تیم سپیدرود و صنعت نفت آبادان با برتری نماینده رشت به پایان رسید. تیم میزبان خیلی زود توانست دروازه حریف خود را باز کند، سرخ پوشان که اولین حملات خود را روی دروازه حریف تدارک می دیدند توانستند یک ضربه پنالتی به دست بیاورند تا حسین ابراهیمی این توپ را به زیبایی گوشه دروازه حریف بزند. در ادامه پاس دیدنی حسین ابراهیمی به نزهتی رسید و او نیز با یک مهار عالی توپ را پیش انداخت و با ضربه ای محکم و دقیق برای دومین بار دروازه حریف را باز کرد.

*مهاجمان:

علی دشتی (پارس جنوبی جم)

پارس جنوبی موفق شد با 2 گل تیم فوتبال استقلال نهران را شکست دهد. دشتی از اشتباه پادوانی در سمت چپ محوطه جریمه استقلال استفاده برد و با توپ‌ربایی از او و جای گذاشتن چشمی و حسینی، با ضربه چیپ تماشایی گل اول بازی را برای پارس جنوبی به ثمر رساند تا ورزشگاه تختی جم غرق در شادی شود.

مرتضی تبریزی (ذوب آهن)

عملکرد مرتضی تبریزی در بازی ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان آن قدر درخشان بود که بتوان درصد زیادی از برد این تیم را به حساب مرتضی تبریزی نوشت. او با زدن ۴ گل در یک بازی علاوه بر اینکه کاری کرد که سایر مهاجمان در ۶ هفته نتوانستند انجام دهند بلکه با این اقدام بعد از سال‌ها باعث شد در فوتبال ایران بازیکنی ۴ گل در یک بازی بزند. بدون شک عنوان بهترین بازیکن هفته برازنده بازیکن بلند بالای ذوب‌آهن است.

فرزاد حاتمی (تراکتورسازی)

دیدار تراکتورسازی و سیاه جامگان در دقیقه 92 با برتری نماینده مشهدی برگزار می شد و در شرایطی که به نظر می‌رسید شاگردان میثاقیان در آستانه یک شگفتی بزرگ در هفته ششم هستند، فرزاد حاتمی با ضربه ای غیرقابل مهار و در میان بهت عین افشار گل تساوی تراکتورسازی را به ثمر رساند. همچنین ارسال ضربه ایستگاهی با ضربه سر فرزاد حاتمی، پشت مدافعان سیاه جامگان فرصتی تک به تک در شش قدم نصیب مهدی شریفی کرد که بدترین ضربه ممکن را زد. حاتمی موفق شد با گل حساسی که به ثمر رساند یک امتیاز برای تیمش بگیرد.

* سرمربی هفته:

مجید جلالی

بعد از اینکه پیکان در چند هفته نتایج خوبی نگرفت و حتی مقابل بادران لیگ یکی از جام حذفی کنار رفت، بازگشت شاگردان جلالی به لیگ با برد شب گذشته مقابل پرسپولیس قابل تقدیر است. پیکانی‌ها با هدایت جلالی مقابل پرسپولیس مقتدر این روزها برد خوبی به دست آورد تا جلالی نشان دهد راه بردن پرسپولیس را بهتر از هر کسی بلد است. البته در این بخش عملکرد مهدی تارتار با تیم جوانش هم قابل تقدیر است.

* دیدار هفته:

ذوب‌آهن_استقلال خوزستان

دیدار هفته از دیار نصف جهان می‌آید. ذوب‌آهن با هدایت امیر قلعه‌نویی موفق شد تیم استقلال خوزستان قهرمان ۲ فصل قبل لیگ برتر را با ۶ گل شکست دهد تا بازگشتی رویایی به لیگ برتر داشته باشد. شکست شاگردان امیر قلعه‌نویی مقابل فجرسپاسی در جام حذفی، باعث شد تا فشار زیادی به ذوبی‌ها وارد شود اما برد مقابل استقلال خوزستان با ۶ گل و در آستانه بازی شاگردان قلعه‌نویی مقابل استقلال تهران باعث شد تا عنوان بهترین بازی هفته به دیدار ذوب‌آهن_ استقلال خوزستان برسد.ناکام هفته هم عبدالله ویسی است که تیمش در کی بازی ۶ گل دریافت کرد و به قول خودش ۶ گل هم نخورد.

601

کد خبر: 838093

وب گردی

وب گردی