عشق حسینی جوانان را به سوریه می‌‌کشاند

حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم گفت: امروز عشق حسینی است که جوانان ما را داوطلبانه به سوریه می‌کشاند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با اعضای هیئت‌امنا و اتحادیه انجمن‌های اسلامی مساجد ناحیه پنج تبریز با اشاره به اهمیت اهداف قیام عاشورا، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در هیئات مذهبی و دسته‌‌‌‌جات حسینی، به اهداف امام حسین (ع) بیشتر پرداخت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه محرم امسال با هفته دفاع قدس مقارن شده و باید سعی داشته باشیم تا اهداف این دو قیام را با یکدیگر تطبیق دهیم؛ در زمان جنگ دشمنان در طی 19 ماه بعد از انقلاب اسلامی، تلاش کردند با انفجار و ترور اشخاص ارزشمند کشور این نظام را برهم زنند، اما به هدف خود نرسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف دشمنان اسلام برای تسخیر انقلاب اسلامی و خاک ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان بر این نظر بودند که به خاک ایران لطمه زنند و استانی مهم چون خوزستان که با نیت تسخیر به آن حمله‌ور شده بودند، نتوانستند به هدف خود برسند و رزمندگان انقلاب اسلامی 8 سال مقابل دشمنان ایستادگی کردند و ما باید در تلاش باشیم تا این مسیر را به نحو احسن ادامه دهیم.

وی ادامه داد: باید به وظیفه امروز خود آگاه باشیم و بدانیم که امام حسین (ع) به چه دلیل قیام عاشورا را رقم زده است و امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست‌به‌دست هم دادند تا صدای عزاداری را بخوابانند و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) بعد از چندین سال از شهادت ایشان، این صداها است.

حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم با اشاره به اهداف دشمنان نظام و اسلام در خصوص قیام عاشورا، اذعان داشت: امروز دشمنان می‌خواهند این حرکت و این نهضت فراموش شود، فلذا باید دست‌به‌دست هم دهیم تا با مناسبت‌ها، مانع از حرکت دشمن شویم و حرکت ضداستکباری را تنها در ایام محرم و صفر خلاصه نکنیم و دشمنان بدانند که این نور روشن‌شده از قیام عاشورا، خاموش شدنی نیست.

وی افزود: امروز عشق حسینی است که جوانان ما را داوطلبانه به سوریه می‌کشاند، در زمان جنگ، جوان سیزده ساله شناسنامه خود را عوض می‌کرد تا در جنگ حق علیه باطل حضور یابد و باید این روحیه را روزبه‌روز تقویت کنیم و در هیئت‌ها از حضور جوانان برای ادامه راه این نسل استفاده کنیم.

به گزارش آناج، نماینده ولی‌فقیه در پایان حضور کودکان و شلوغ‌کاری آنها را امری طبیعی خواند و تصریح کرد: در مساجدی که کودکان شلوغ می‌کنند، با آنها برخورد تند نداشته باشیم، چراکه آنها آینده‌سازان کشورند و باید در این مساجد بزرگ‌شده و مساجد را اداره کنند.

902/900

کد خبر: 838106

وب گردی

وب گردی