سوت طلایی در دستان فغانی/بنیادی فر از آخر اول شد!

هفته ششم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید که در خاتمه سوت طلایی به داور دیدار پرسپولیس - پیکان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته ششم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید؛ با نظرکارشناسان هفته آرام و کم اشتباهی را از سوی داوران شاهد بودیم.

اسامی داوران قضاوت کننده در هفته ششم لیگ برتر فوتبال را به شرح زیر است:

نفت تهران – گسترش فولاد / روح اله شریفی – آرمان اسعدی – محمد راهی – کمیل غلامی – ناظر: حاتم بک پور

فولاد خوزستان – سپاهان / محمدحسین زاهدی فرد – تورج عیوض محمدی – محمد هاشمی نسب – محمدحسین ترابیان – ناظر: رسول فروغی

سپیدرود رشت – نفت آبادان / موعود بنیادی فر – محمد عطایی – بابک عباسقلی زاده – ناصر جنگی – ناظر: علی خسروی

پارس جنوبی – استقلال تهران / اشکان خورشیدی – رضا سخندان – حسن ظهیری – محمد ملکی – ناظر: حسین عسکری

تراکتورسازی تبریز – سیاه جامگان / رضا مهدوی – بابک داوری – اسد حاج محمدی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدعلی فروغی

ذوب آهن اصفهان – استقلال خوزستان / جواد رحیم زاده – سعید علی نژادیان – جعفر مهاجر – علی صفایی – ناظر: محمدعلی فروغی

پدیده خراسان – سایپا / وحید کاظمی – سجاد طوری – علی اکبر عظیم پور – علی بای – ناظر: سعید بطحایی

پرسپولیس – پیکان / علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری – حمید سبحانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: مسعود مرادی

* حیدر سلیمانی

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص داوری های هفته ششم لیگ برتر عنوان کرد: خوشبختانه این هفته داوری‌ها همه خوب بود و مشکل خاصی نداشتیم. موعود بنیادی فر در دیدار سپیدرود رشت و نفت آبادان 2 تا پنالتی گرفت خیلی شجاعانه بود؛ معمولاً کمتر داوری در یک دیدار دو تا پنالتی می گیرد. اما این دیدار 4 پنالتی داشت که داور بازی تنها 2 تا را گرفت؛ یکی به سود میزبان و دیگری به سود میهمان باید گرفته می شد که نقاط تاریک آقای بنیادی‌فر در قضاوت این دیدار بود. او داور بین‌المللی است و انتظارات از قضاوتشان بالا خواهد بود.

وی ادامه داد: در دبدار نفت تهران و گسترش فولاد نیز قضاوت خوبی را شاهد بودیم، تنها یک پنالتی به سود نفت تهران گرفته نشد که در صورت گل شدن این توپ حسابی سرنوشت بازی را تغییر می داد و این دیدار می توانست برنده داشته باشد. در کل قضاوت های خوبی را شاهد بودیم ولی بهترین داور این هفته می تواند علیرضا فغانی باشد.

کارشناس داوری افزود: داور دیدار پرسپولیس - پیکان یکی از بهترین قضاوت هایش را در این هفته به نمایش گذاشت؛ توصیه من این است داوران حتماً این دیدار را نگاه کنند، به خصوص در دقایق 42، 59 که می توان گفت دقایق شاهکار فغانی بود. شروع هایی خوبی برای دویدن داشت و در صحنه به درستی جایگیری می کرد. این دوندگی نشان دهنده آمادگی جسمانی خیلی بالای این داور است. این داور در 90 دقیقه قضاوت خود تنها یک اشتباه داشت که آن هم در نتیجه بازی هیچ تاثیری نداشت. در دقیقه 45 مهاجم پرسپولیس توپ را در محوطه جریمه با دست کنترل کرد که از دیدگان فغانی پنهان ماند. آن توپ از کنار دوازه به بیرون رفت ولی اگر گل می شد حتما جنجال اساسی می‌شد چون پرسپولیس 1 هیچ عقب بود.

سلیمانی در مورد دیدار استقلال و پارس جنوبی عنوان کرد: داوری هیچ مشکلی نداشت و اخراج مدافع تیم پارس هم کاملا به درستی انجام گرفت. تنها یک نکته که داوران ما باید بیشتر به آن دقت کنند این است که در دادن کارت زرد دوم باید کمی دقت داشته باشند.این اخراج جزء خطاهای تکنیکی بود یک ذره برای داور حاشیه درست کرد وگرنه کار داور درست بود.

سوت طلایی: علیرضا فغانی

کارت خاکستری: موعود بنیادی فر

601

کد خبر: 838127

وب گردی

وب گردی