والدین دانش آموزان باید نسبت به کیفیت مدارس آگاه باشند

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازمند استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس هستیم ، والدین دانش آموزان باید نسبت به کیفیت مدارس آگاه باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید محمد بطحائی در همایش باغبانان مهر و مهربانی در جمع مدیران مدارس دولتی شهر تهران گفت: تمام سازمان ها و موسسات آموزشی امروزه به وسیله کارگروهی، اهداف خود را دنبال می کنند.

وی افزود: وقتی نامی از کارگروه به میان می آید نقش مدیریت آموزشی دارای اهمیت می شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به همین دلیل است که مدیریت آموزشی در سال های اخیر به رهبری آموزشی تغییر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش سرانه لازم را به مدارس نمی دهد و در مقابل نیز انتظار دارد که از خانواده ها پول دریافت نشود. مدارس تجهیزات آموزشی لازم را در اختیار ندارند و دائم تلاش می کنند تا برای حل مشکلات راه حلی پیدا کنند.

بطحائی خطاب به مدیران مدارس گفت: کار شما به عنوان مدیر این بود که راه های جدید را برای گذشتن از مشکلات پیدا کنید تا به اهداف نزدیکتر شوید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیدا کردن راه های جدید برای عبور از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش هر روز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: برای عبور از موانع در گام نخست باید صلاحیت ها و شایستگی های رهبران آموزشی محرز شود و مدیرانی که شایستگی لازم را دارند در کوتاه ترین زمان، راه های بهتری را پیدا می کنند.

بطحائی افزود: یکی از برنامه ها در سال تحصیلی جدید برگزاری دوره دانش افزایی و مهارتی برای رهبران آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هر چقدر شایستگی و صلاحیت مدیران مدرسه افزایش یابد، تحول نظام آموزش و پرورش آسان تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی نباید به صورت سنتی و در یک دوره ۴۰ ساعته گواهینامه به افراد داده شود.

بطحائی با اشاره به توانایی های مدیر مدرسه گفت: باید یک مدیر جدا از دانش و مهارت، توانایی ریسک پذیری و تصمیم در بحران را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید تمرکز سازمانی کاهش یابد و تفویض اختیار به مدارس شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: باید نظام تضمین کیفیت در مدارس استقرار یابد و در آموزش و پرورش با وجود تمام اقدامات انجام شده، نظارت و کنترل و تضمین کیفیت نداریم.

بطحائی اظهار داشت: این حق مردم است که بدانند کیفیت مدرسه فرزندشان چگونه است و کدام مدرسه رتبه بالا و کدام مدرسه رتبه پائین را از لحاظ کیفیت دارد که در مقابل این پرسش ها، پاسخی نداریم که این سیاست نیز در سال تحصیلی جدید اجرا می شود.

706

کد خبر: 838155

وب گردی

وب گردی