نقش مهم خانواده در پیشگیری از اعتیاد/اثرات سوء توزیع مواد مخدر دولتی در جامعه

دبیرکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی توزیع مواد مخدر دولتی گفت: مواد مخدر همان طور که از اسمش پیداست یک آسیب است و اگر قرار باشد به راحتی در اختیار معتادان و افراد مبتلا به اعتیاد قرار بگیرد، موجب بروز اثرات سوء در جامعه خواهد شد. چرا که دسترسی راحت‌تر به مواد مخدر افزایش شمار معتادان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر نقش مهم خانواده در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت:مباحث پیشگیرانه در حوزه اعتیاد باید ابتدا از خانواده‌ها آغاز شود.

روح‌الله بابایی صالح افزود: معتقدم مردم ‌باید در حوزه‌های آموزش و فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد جدی‌تر وارد شوند.
وی ادامه داد: طرح اجتماعی ‌شدن مبارزه با مواد مخدر و اینکه مردم بصورت مستقیم وارد عمل شوند از مدتها قبل به طور ناملموس وجود داشته است و مردم ایران از قدیم با نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر همکاری می‌کردند که مشارکت آنان طی چند سال اخیر جدی‌تر شده است.

بابایی تاکید کرد: مشکلات و معضلاتی که این طرح پیشنهادی ایجاد می‌کرد اثرات سوء اش در آینده بیشتر و آشکارتر می‌شد، موافقان این طرح می‌گفتند با تصویب این طرح مصرف کنندگان به سمت دیگر مواد نمی‌روند اما به نظر بنده اصلا صحیح نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که مصرف کننده به سمت مواد دیگری کشیده نشود.
وی یادآور شد: نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، دستگاه‌های امنیتی و صدا و سیما باید ورود پررنگ‌تری در حیطه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، همچنین آگاه‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های کافی در این حوزه انجام شود تا بتوان این معضل اجتماعی را کنترل کرد و کاهش داد.

705

کد خبر: 838175

وب گردی

وب گردی