انجام 1475 ماموریت توسط اورژانس هوایی در 5 ماهه نخست سال جاری

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه حدود 90 درصد از بیماران و مصدومانی که به وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند، با بهبودی کامل ترخیص شدند، افزود: در کل ماموریت های اورژانس هوایی در کشور، 3.5 درصد از مصدومان و بیماران، جان خود را از دست داده اند و وقتی این میزان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، وضعیت اورژانس هوایی و خدمات آن قابل قبول است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسن نوری با اشاره به وجود 33 پایگاه اورژانس هوایی در کشور، تعداد این پایگاه ها در کشور را کمتر از استانداردهای روز دنیا بیان کرد و گفت: به دلیل کافی نبودن پایگاه های اورژانس هوایی، این خدمات بیشتر به بیماران و مصدومان بدحال تر ارائه می شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه انتقال اعضای پیوندی از اهداف اورژانس هوایی نبود اما تا کنون 169 اندام پیوندی و همچنین 11 مورد پادزهر و داروهای خاص توسط اورژانس هوایی منتقل شده است که نشان دهنده عملکرد مناسب اورژانس هوایی در کشور است.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با اشاره به انجام 1475 ماموریت توسط اورژانس هوایی در 5 ماهه نخست سال جاری، گفت: بیشترین تعداد ماموریت های انجام شده مربوط به پایگاه های تهران، الیگودرز، کرج و خرم آباد است و اگر در مورد پیشگیری از حوادث، اقدامات لازم و کافی انجام شود، شاهد کاهش ماموریت های اورژانس در کشور خواهیم بود.

دکتر نوری تصریح کرد: حمایت سازمان راهداری را برای ایجاد 200 پد اورژانس هوایی در مناطق کوهستانی جلب کرده ایم و با وعده هایی که به ما داده اند، به زودی این 200 پد مورد نیاز در مناطق کوهستانی، ایجاد خواهد شد البته لازم است که پدهای بالگرد اورژانس در بیمارستانها، بهسازی و ایجاد شوند.

وی اظهار داشت: 6 پایگاه اورژانس هوایی جدید در کشور بر اساس اولویت بندی، راه اندازی می شوند و در شهرهایی که استانداردهای اورژانس هوایی را به صورت کامل رعایت کرده باشند، بالگرد های جدید توزیع می شوند و سیاست ما این است که به رویکرد استانداردهای بین المللی در اورژانس هوایی نزدیک شویم و دانش اورژانس هوایی را ترویج کنیم.

701

کد خبر: 838208

وب گردی

وب گردی