سکوی F۱۸ تا پایان آذر ماه در میدان فروزان نصب می‎شود

جکت سکوی F۱۸ میدان نفتی فروزان برای حمل به میدان مشترک فروزان، روی بارج شهید تندگویان بارگیری شد و هم‎اکنون عملیات مهاربندی در حال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شانا، عملیات بارگیری جکت سکوی F۱۸ میدان نفتی فروزان، روز جمعه (۲۴ شهریورماه) آغاز شده است.

برنامه‎ریزی‎های لازم برای بارگیری و نصب این جکت از اردیبهشت ماه امسال انجام شده بود که به علت درگیر بودن شناور حمل‎کننده جکت (متعلق به شرکت نصاب) در پروژه دیگر، شناور دیگری جایگزین و عملیات بارگیری اجرایی شد.

پیش‏‎بینی می‎شود عملیات انتقال و نصب کامل جکت و تاپ‎ساید سکوی سرچاهی F۱۸ ظرف ۲ تا سه ماه آینده به پایان برسد و سپس با آغاز به‎کار دکل حفاری و حفاری هفت حلقه چاه، پیش‎بینی می‎شود روزانه حدود هشت هزار و ۵۰۰ بشکه نفت در این سکو تولید شود.

برای ساخت سکوی F۱۸ مشتمل بر جکت و تاپ‎ساید و با احتساب کابل‎ها و خطوط لوله و ...، حدود ۴۳ میلیون یورو اعتبار درنظر گرفته شده که با همکاری شرکت IGC و شرکت پارس فراگام در یارد این شرکت‎ها در قشم ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، قرارداد ساخت سکوی F۱۸ در سال ۹۱ امضا شد و کار ساخت آن اواخر سال ۹۴ به پایان رسید؛ به این ترتیب تنها بخش نصب و راه‎اندازی سکو باقیمانده است که آن هم ظرف ۲ تا سه ماه آینده نهایی خواهد شد.

میدان فروزان، میدانی مشترک میان ایران و عربستان است که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک قرار دارد.

402

کد خبر: 838231

وب گردی

وب گردی