۳۱۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس سال جاری ۳۱۰ برنامه توسط اقشار مختلف بسیج و پایگاه های مقاومت در استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن کریمی پیش ازظهر دوشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در اراک ضمن بیان اینکه جنگ، گنج بود و جبهه ها فقط پایگاه جنگ نبوده بلکه دانشگاه بود، اظهار داشت: در دفاع مقدس مردم نشان دادند که با توکل بخدا و اتحاد و در کنار هم بودن تمام محدویت ها را پشت سر گذاشتند و دشمن جنگ را در شرایطی آغاز کرد که از همه حیث نسبت به ما برتری داشت.

وی افزود: آنچه ما را به پیروزی رساند، ایمان رزمندگان و پشتیبانی مردم از جبهه ها بود و هرگاه مردم در صحنه حضور داشته باشند پیروزی قطعی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس مردم یک تمرین بزرگ انجام دادند و دریافتند که چنانچه به هم پیوسته باشند هیچ قدرتی نمی تواند آنها را بشکند و این مهم امروز باید تبیین شود و نگاه به هفته دفاع مقدس از این باب اهمیت پیدا می کند.

کریمی با اشاره به ارزشمندی دفاع مقدس و آثار آن بیان داشت: گرامیداشت این واقعه بزرگ حُسن هایی دارد که باید اهتمام ببخشیم به بزرگداشت آن که به صورت نمادین در هفته دفاع مقدس این اتفاق می افتد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه باید در طول سال دستاوردهای دفاع مقدس را برای مردم به ویژه نسل جوان تبین کنیم اظهار داشت: بایستی از این رهگذر بهره لازم را ببریم و بدانیم که جبهه ها فقط مکان جنگ نبود بلکه یک دانشگاه بود که بسیاری در آن رشد و نمو پیدا کردند.

کریمی ادامه داد: بسیاری از صنایع نظامی کشور ما در جنگ رشد کرد و همین امر موجب شد تا ایران به فناوری ساخت موشک دست پیدا کند و بسیاری از جراحان در میدان جنگ مهارت و تجربه اندوختند.

وی با اشاره به اینکه طی هفته دفاع مقدس اجرای ۳۱۰ برنامه در ابعاد مختلف در استان در دستور کار است، بیان داشت: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان حماسه مردان آفتاب، رژه نیروهای مسلح، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، تبیین نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس، پاسداشت سربازان و گرامیداشت جوانان در تولید و فناوری، رونمایی از دستاوردهای صنایع دفاعی، ده ها یادواره و نمایشگاه های مختلف و... بخشی از این برنامه ها است.

901

کد خبر: 838238

وب گردی

وب گردی