ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تأکید کرد که ایران به تمامی تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ پایبند مانده است.

به گزارش سریس سیاسی ایسکانیوز یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس عمومی این نهاد سازمان ملل در وین، بار دیگر تأکید کرد که ایران به تمامی تعهداتش تحت توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

مدیر کل آژانس علاوه بر این بار دیگر تأکید کرد که ایران به موجب تعهداتش در برجام در معرض «شدیدترین» اقدامات راستی‌آزمایی قرار دارد.

آمانو در اظهارات خود برای ادای سوگند گفت که از هیچ دولت یا مقام بیرون از آژانس، دستور نخواهد گرفت.

وی درباره بحران شبه جزیزه کره نیز گفت که برنامه هسته‌ای کره شمالی، از جمله موضوعات محل نگرانی برای آژانس است.

آمانو در شصت و یکمین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «از زمان کنفرانس عمومی قبلی ما راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای توسط ایران در چارچوب برجام را ادامه داده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «تعهدات هسته‌ای قبول شده توسط ایران در چارچوب برجام در حال اجرا هستند. ایران اکنون در معرض شدیدترین راستی‌آزمایی‌های هسته‌ای قرار دارد.»

آمانو در ادامه گفت: «آژانس کماکان راستی‌آزمایی درباره عدم انحراف ایران از مواد هسته‌ای اعلام شده در چارچوب توافق پادمانی را ادامه می‌دهد. ارزیابی‌ها درباره نبود مواد هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران ادامه دارند.»

303

منبع: تسنیم

کد خبر: 838298

وب گردی

وب گردی