همه‌پرسی در اقلیم کردستان زمینه‌ساز ایجاد اسرائیل دیگری است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان گفت: با این اقدامات می‌خواهند اسرائیل دیگری بوجود بیاورند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز،آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در سومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، گفت: هفته امر به معروف و نهی از منکر نزدیک است و تاکید می‌کنم این کار وظیفه همه مسلمین و همچنین اعضای خبرگان است. در تاریخ بسیار داریم که وقوع منکر چه فجایعی به بار آورد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نعمت بود، گفت: معتقدم اگر کوه دماوند طلا بود، ارزشش قابل قیاس با دفاع مقدس نبود. طلا همواره موجب فساد و جنگ است اما دفاع مقدس موجب خیر و برکت شد و روح شهادت‌طلبی و ایثار را زنده کرد.

رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در جنگ شهید فهمیده‌ای به وجود آمد که امام راحل در مورد وی فرمودند: "رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله است".

جنتی افزود: رویش جوانانی مثل شهید حججی از جنس این رویشهای انقلاب اسلامی هستند. جنگ موجب سرپا ماندن نظام از طریق نیروهایی است که جنگ تربیت کرد.

وی با اشاره به جنایت دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور، گفت: واقعه میانمار یکی از بیرحمانه‌ترین اتفاقات است و سکوت امت اسلامی در برابر این اتفاق برایش گران تمام می‌شود. البته نظام جمهوری اسلامی اقداماتی برای کمک به این مردم مظلوم انجام داده است.

وی با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: با این اقدامات می‌خواهند اسرائیل دیگری بوجود بیاورند لذا باید با تمام وجود در برابر خواست اسرائیل و عربستان در این مسئله ایستاد و ان‌شاالله این توطئه‌ها به جایی نمی‌رسد ولی ما باید مراقب این توطئه‌ها باشیم.

آیت‌الله جنتی در ادامه با بیان اینکه مجلس خبرگان به مثابه سنگری است که دلگرمی برای مردم به همراه دارد، گفت: اصلی‌ترین وظیفه این مجلس استمرار بخشی به رهبری دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه این مجلس مثال مردمی بودن در نظام است و نباید اقدامی انجام داد که منجر به تضعیف آن شود، گفت: تاکید رهبری بر این است که این مجلس مظهر تام انزال سکینه الهی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقض عهد آمریکا در برجام، اظهار داشت: نباید به قول و گفتار آنها اعتماد کرد. باید متکی به منافع خودمان باشیم و با اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت را فراهم کرد.

آیت‌الله جنتی افزود: مردم منتظر بهبود وضع معیشت و اشتغال هستند و این مسئله جز با تبلیغ فرهنگ کار و کارکردن میسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برجام تیر زهرآگینی بود که در پس لبخندهای موذیانه آمریکا پنهان شده بود. آیا نقض عهدهای مکرر آمریکا در بیانیه الجزایر یا پیمانش با دیگر کشورها برای شناخت این سرطان جهانی کافی نبود؟

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: اگر استکبار جهانی از حضور قدرتمندانه ایران ناراحت است، به این دلیل است که لبخندهای آنها را باور نکردیم.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر لزوم موضع‌گیری جدی مقامات ایرانی در مقابل عهدشکنی‌های آمریکا، گفت: برای مجلس خبرگان انتظار دارد پاسخ شایسته‌ای از مسئولان دریافت کند.

وی در ادامه با اشاره به مقوله سبک زندگی ایرانی- اسلامی اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی صداقت، امانت، ایثارگری و ارزش محوری و پرهیز از ریخت و پاش‌های بی‌جا و مقابله با ظلم و ظالم است. در مقابل آن سبک زندگی غربی است که با قتل و غارت و ضعیف‌کشی همراه است.

وی با اشاره به تأکیدات موکد رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن، خاطرنشان کرد: ایشان بارها توصیه کردند که حوزه‌های علمیه، خبرگان، مجلس و دولت باید انقلابی باشد و در دیدار اخیر با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نیز فرمودند "این مجمع باید 100 درصد انقلابی عمل کند".

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: من یک نگرانی جدی دارم که به دلیل مشکلات فراوان انتخابات اخیر و وجود تخلفات از سوی مسئولان دولتی و بازداشت برخی استانداران و فرمانداران، نیروهای انقلابی دفع و نیروهای غیرانقلابی جذب شوند. ما باید نسبت به فتنه حساس باشیم اما می‌بینیم که برخی فتنه‌گران در برخی مسئولیت‌ها نفوذ کرده‌اند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: ما به عنوان خبرگان باید به رئیس جمهور تذکر دهیم. باید در هرجا که افراد ناباب و نالایق که با ولایت فقیه و اسلام مشکل دارند، به صورت مستند تذکر داد. از کمیسیون سیاسی در مجلس خبرگان که برخی افراد را دعوت کردند و از آنها دراین باره توضیح خواستند تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در همه صحنه‌های فرهنگی و سیاسی حضور داشته باشیم و نقشه‌ها و توطئه‌ها را بشناسیم و برای خنثی کردن آنها اقدام کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با تبریک به آیت الله هاشمی شاهرودی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایشان باید افرادی انقلابی را به عنوان مشاور و مسئول دفتر به کار بگیرند و حرکت‌هایی انقلابی انجام دهند که در گذشته نبوده یا کمتر بوده است.

در پایان سخنان آیت الله جنتی، یاد مرحوم آیت الله معصومی شاهرودی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری که اخیرا به رمت خدا رفته است گرامی داشته شد.

301

کد خبر: 838386

وب گردی

وب گردی