حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران

مدیرعامل خانه زیست شناسان جوان از تاسیس و راه اندازی نخستین موسسه علمی و فرهنگی در حوزه زیست فناوری تحت عنوان «خانه زیست شناسان جوان » و حضور دانشجویان زیست شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود نیکو مدیر عامل خانه زیست شناسان جوان با تشریح اهداف تاسیس «خانه زیست شناسان جوان» گفت: زیست فناوری یا همان بیوتکنولوژی فناوری است که از دل علوم زیستی پدیدار شده و کاربردهای مختلفی در حوزه پزشکی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت دارد.

این دانشجوی رشته ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی افزود: «خانه زیست شناسان جوان» با هدف ترویج زیست فناوری و اقتصاد دانش بنیان باهمکاری و مشارکت تعدادی از دانشجویان زیست شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران راه اندازی شده است.

مدیرعامل خانه زیست شناسان جوان افزود: ازآنجا که زیست فناوری یکی از اولویت های اصلی نقشه جامع علمی کشور است و شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد توسعه زیست فناوری را مکلف کرده تا 3 درصد حجم بازار جهانی این رشته را در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به کشور اختصاص داده دهد، تأسیس شرکت دانش بنیان در این رشته یکی از راهکارهای سازنده‌ای است که سبب می شود تا منابع انسانی کشورمان به سمت تحصیل در این رشته سوق پیدا کنند.

محمود نیکو با ابراز امیدواری از اقدامات مفید و سازنده‌ای که خانه زیست شناسان جوان در حوزه زیست فناوری انجام داده است، گفت: با همکاری مطلوب و موثری که با همت دانشجویان تلاشگر رشته ی زیست شناسی دانشگاه علوم پرشکی آزاد اسلامی صورت گرفته است در حال حاضراین مرکزموفق به راه اندازی اولین محصول رسانه ای خود به نام بیو پورتال شده است.

وی افزود: بیو پورتال فعالیت های نسبتاً مطلوبی را در حوزه معرفی و اطلاع رسانی زیست فناوری وابعاد مختلف آن انجام داده است و در حال حاضر طرح بزرگی را به نام زیست فناور دیده شو را در دستور کار خود قرار داده است.

این دانشجوی مبتکر رشته ژنتیک تصریح کرد: در چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران که به همت ستاد توسعه زیست فناوری وبا هدف به نمایش گذاشتن دستاوردهای فعالان این حوزه در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ ماه جاری برگزار می شود از خانه زیست شناسان جوان به عنوان یکی از فعالین این حوزه دعوت شده است.

کد خبر: 838417

وب گردی

وب گردی