امنیت زائران، نخستین و مهمترین برنامه ریزی ناجا در راهپیمایی اربعین حسینی

 فرمانده حفاظت گمرکات پلیس ناجا گفت: امنیت زائران، نخستین و مهمترین برنامه ریزی ناجا در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،سردار محمد عباسی در قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس با بررسی معایب و نقاط ضعف برگزاری مراسم راهپیمایی پرشور اربعین حسینی در سالیان گذشته از تمام ظرفیت‌های خود برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق آخرین هماهنگی ها، در مدت زمان باقیمانده تا فرا رسیدن ایام اربعین همه شرایط برای برگزاری این راهپیمایی عظیم از سوی ناجا با مشارکت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مهیا شده و زیرساخت‌های لازم آماده بهره برداری است.

سردار عباسی تصریح کرد: پیش بینی‌های پلیس حاکی از آن است که در مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری مانند گذشته با افزایش زائر مواجه خواهیم شد و به همین دلیل ضروری است از آمادگی بیشتری در حوزه امکانات سخت و نرم افزاری برخوردار باشیم تا با هیچ مشکلی در مسیر راه ایجاد امنیت زائران حسینی مواجه نشویم.

این مقام مسئول افزود: ثبات امنیت و ایجاد بستر مناسب آرامش و آسایش هموطنان و پیشگیری از هر گونه ناامنی و چالش در ایام اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و دغدغه‌های مهم در نیروی انتظامی است.

وی اظهارداشت: پلیس در دیدار با مسئولان محلی و مجریان طرح‌های مختلف اربعین حسینی، از آنان خواسته است تا از تمام توان و نیروی خود برای آماده شدن زیرساخت‌های راهپیمایی اربعین بهره بگیرند تا مقدمات این مراسم به بهترین شکل ممکن آماده بهره برداری زائران حسینی باشد.

فرمانده حفاظت گمرکات پلیس ناجا با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار گرفتن آن در مسیر تردد زائران خاطرنشان کرد: امیدواریم که با بسیج تمام نیروها، زائران اباعبداله الحسین (ع) از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌های مسئول در استان مورد استقبال قرارگرفته و تمهیدات لازم برای برخورداری آنان از امکانات پیش‌بینی شده فراهم شود.

این مقام ارشد انتظامی ناجا بر مهیا شدن اسناد و مدارک برای اعزام به سفر عتبات عالیات تاکید و تصریح کرد: از زائران خواهشمندیم تا سفر خود را به روز‌های آخر اربعین موکول نکنند، چون در آن ایام، معمولا تراکم و فشار جمعیت بیشتر خواهد شد واحتمال معطل شدن آنان در برخی از مسیر‌ها نیز دور از تصور نیست.

وی بیان داشت: در برنامه ریزی انجام شده در ایام اربعین حسینی، گشت‌های کلانتری، پلیس راهور، آگاهی و پلیس امنیت به صورت محسوس و نامحسوس در محل تردد زائران عتبات عالیات مستقر شده و با ارائه آموزش‌های لازم نسبت به برقراری امنیت آنان اقدام خواهند کرد.

سردار عباسی تأکید کرد: ازآنجا که استقبال زائران حسینی از کنگره جهانی راهپیمایی اربعین، سال به سال افزایش یافته است، ملاحظات امنیتی یکی از موضوعات راهبردی است که همواره با برنامه ریزی دقیق و تقویت زیر ساخت ها، ساماندهی و آماده سازی سفری امن و مطلوب برای زائران، میسر خواهد شد.

وی اظهارداشت: تشدید کنترل و مراقبت از مرز‌ها با سازماندهی و افزایش تیم‌های گشتی، پوشش انتظامی مرز‌ها و پایانه‌های مسافربری، اطلاع رسانی درخصوص وضعیت مرز‌ها و محدودیت‌های تردد و تقویت دروازه‌های ورودی و خروجی در استان‌های مرزی و ... بخشی از فعالیت‌های مرزی ناجا در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

سردار عباسی با تاکید بر اینکه در هنگام اربعین، تردد زائران به کشور عراق تنها با داشتن گذرنامه و روادید معتبر صورت می‌پذیرد، یادآور شد: در مراسم راهپیمایی سال جاری، قوانین و مقررات ابلاغی به مانند سال گذشته به شکل جدی و سختگیرانه‌تر از سوی پلیس اعمال و اجرا خواهد شد تا پلیس به دور از هرگونه ناهنجاری درمحیطی با آرامش کامل، بتواند خدمات شایسته‌ای به هموطنان ارائه دهد.

این مقام ارشد انتظامی ناجا از زائران اربعین حسینی (ع) خواست تا در هنگام مسافرت از مبدأ سکونت تا مرز و همچنین در خارج از کشور تا بازگشت به میهن، با مأموران امنیتی ـ. انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و همواره به تذکرات، تأکیدات و راهنمایی‌های دلسوزانه مأموران و مسئولان توجه کنند تا در مسیرراهپیمایی هیچ اتفاق ناگواری برای آنان رخ ندهد و با سلامت کامل به وطن خود بازگردند.

701

کد خبر: 838423

وب گردی

وب گردی