درمان بیماری های چشمی در قالب فیلم و عکس به تصویر در می آید

دبیر جشنواره فیلم‌ و عکس بیست‌ و هفتمین کنگره چشم‌پزشکی، از نمایش فیلم و عکس چشم پزشکی همزمان با برگزاری کنگره به منظور ارتقای سطح علمی چشم پزشکان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امیرهوشنگ بهشت‌نژاد در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، اظهارداشت: چشم‌پزشکی دنیای پیچیده‌ای است و شاید به‌ همین‌دلیل است که برگزاری کنگره چشم‌پزشکی به‌ صورت سالانه، با هدف ارتقاء بخشیدن سطح علمی چشم پزشکی در سطح کشور اهمیت بسیاری دارد.

دبیر جشنواره فیلم‌ و عکس بیست‌ و هفتمین کنگره چشم‌پزشکی، افزود: در همین‌ راستا، همه‌ ساله جشنواره فیلم‌ و عکس به‌ عنوان یکی از برنامه‌های پرطرفدار کنگره برگزار می‌شود و آخرین موفقیت‌های متخصصان چشم‌پزشکی را به اطلاع شرکت‌کنندگان در کنگره می‌رساند.

بهشت نژاد درباره اهداف این جشنواره، گفت: مهم‌ترین هدف، آشناکردن شرکت‌کنندگان کنگره با مباحث آموزشی، موارد نادر و کیس‌های سخت در چشم‌پزشکی است. برخی اعمال جراحی چشم به‌ گونه‌ای است که همه چشم‌پزشکان فرصت انجام آنها را پیدا نمی‌کنند، اما از طریق فیلم‌ ها و عکس‌های ارائه‌شده به جشنواره می‌توانند با این موارد آشنا شوند و خدمات بهتری به بیماران خود ارائه کنند.

وی درباره اهمیت جشنواره فیلم‌ و عکس در معرفی آخرین دستاوردهای چشم پزشکان، افزود: کنگره چشم‌پزشکی یکی از مناسب‌ترین رویدادهای پزشکی برای مطرح‌کردن یافته‌های جدید در زمینه چشم‌پزشکی و ابداعات متخصصان این حوزه است و در این زمینه ارائه فیلم و عکس بسیار مؤثر خواهد بود.

عضو هیئت علمی بیمارستان فارابی و فلوشیپ قرنیه و سگمان قدامی، درباره اهمیت این جشنواره تاکید کرد: عکس‌های جشنواره منبع نابی برای تهیه اطلس‌های چشم‌پزشکی از بیماران ایرانی هستند. این اطلس‌ها می‌توانند در مراکز آموزشی کشور مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برخی بیماری‌های چشم در منطقه به صورت آندومیک شایع‌ هستند. بنابراین، اطلس‌های بیماران ایرانی می‌تواند به مرجع چشم‌پزشکان در سطح منطقه تبدیل شوند.

بهشت‌نژاد درباره شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم‌ و عکس گفت: شرکت‌کنندگان باید از اعضای جامعه پزشکی بوده و قبلا در کنگره ثبت‌نام کرده باشند. اگرچه همه چشم‌پزشکان ممکن است این فرصت را پیدا کنند که از موارد نادر و سخت عکس یا فیلم تهیه کنند اما معمولا آنها که خبره‌تر هستند در عکاسی و فیلم‌برداری هم موفق‌تر عمل می‌کنند.

وی درباره معیارهای قضاوت درباره آثار فیلم و عکس، توضیح داد: علاوه بر موارد علمی و آموزشی، جنبه‌های هنرمندانه‌ای همچون نورپردازی، بهره‌گیری از گفتار متن، استفاده از انیمیشن و توضیحات تصویری در آثار ارسال‌شده مورد داوری قرار می‌گیرد. البته داوران هنوز انتخاب نشده‌اند ولی معمولا از هر زیرگروه قرنیه، رتین، گلوکوم، جراحی آکولوپلاستیک، استرابیسم و نوروافتالمولوژی یک نفر به‌عنوان داور در جشنواره حضور خواهد داشت.

دبیر جشنواره فیلم‌ و عکس کنگره چشم پزشکی همچنین درباره نحوه نمایش آثار برگزیده، اظهارداشت: آثار منتخب عکاسی در نمایشگاهی در غرفه انجمن چشم‌پزشکی در معرض دید گذاشته می‌شود. فیلم‌ها هم در جلسه ویدئوژورنال نمایش داده می‌شود که این جلسه نمایش، با ارائه توضیحات توسط عرضه‌کننده اثر همراه خواهد بود.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

701

کد خبر: 838438

وب گردی

وب گردی