افراد سیگاری مبتلا به ایدز در معرض خطر مرگ  و سرطان ریه هستند

افرادی که مبتلا به "HIV" هستند و سیگار می‌کشند، خطر مرگ در اثر سرطان ریه 10 برابر بیشتر آنها را نسبت به خطر مرگ در اثر بیماری ایدز تهدید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس نتیجه یک تحقیقات نشان داده است، افراد سیگاری مبتلا به "HIV" که تحت درمان قرار دارند، در معرض خطر مرگ در اثر ابتلا به سرطان ریه هستند.

پژوهش‌های کارشناسان بهداشتی در ایالات متحده نشان داده است، بیش از 40 درصد مبتلایان به "HIV" سیگار می‌کشند و آنها بیش از اینکه ممکن باشد در اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند، ممکن است ابتلا به سرطان ریه جان آنها را بگیرد.

کارشناسان توصیه می‌کنند، مبتلایان به "HIV" ابتدا مصرف سیگار را به عنوان یکی از مراحل درمانی مؤثر ترک کنند تا بقیه مراحل درمانی بتواند تأثیرگذار باشد.

بر اساس نتایج مطالعات محققان آمریکایی، افرادی که مبتلا به "HIV" هستند و سیگار می‌کشند، خطر مرگ در اثر سرطان ریه 10 برابر بیشتر آنها را نسبت به خطر مرگ در اثر بیماری ایدز تهدید می‌کند.

محققان می‌گویند که پیشگیری از سرطان ریه از طریق ترک سیگار باید اولویت در مراقبت از افراد مبتلا به "HIV" باشد؛ ضمن اینکه خطر بیماری‌های دیگر مانند بیماری قلبی به دلیل استعمال سیگار در این افراد افزایش می‌یابد.

دکتر روشل والنسکی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در آمریکا و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «سرطان ریه در حال حاضر یکی از قاتلان پیشرو در افراد مبتلا به اچ آی وی است، اما بسیاری از این مرگ‌ها را می‌توان پیشگیری کرد».

محقق داخلی و مرکز تحقیقات و درمان دخانیات نیز در پایان گفت:«ترک سیگار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که افراد مبتلا به اچ آی وی می‌توانند برای بهبود سلامت خود و زندگی طولانی‌تر انجام دهند؛ ضمن اینکه ترک سیگار نه تنها خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد بلکه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد».

700

کد خبر: 838465

وب گردی

وب گردی