آماده باش کامل منطقه 7 برای روان سازی ترافیک روز اول مهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از اجرای برنامه‌های ویژه در قالب طرح استقبال از مهر در این منطقه خبر داد و گفت: نیروهای حمل و نقل و ترافیک منطقه برای روان سازی ترافیک در مهرماه تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، امیرحسین حیدرنیا با اعلام این مطلب افزود: با نزدیک شدن به ماه مهر و آغاز فصل مدارس، معاونتهای این منطقه برای استقبال از این ماه برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بر این اساس معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز مانند گذشته، اقدامات ویژه‌ای را به این منظور انجام می دهد.
وی تصریح کرد: خیابانهای منتهی به مدارس منطقه را شناسایی کرده ایم تا ضمن رفع مشکلات، با هماهنگی نیروهای راهور منطقه، از بروز ترافیک در این معابر جلوگیری کنیم.
معاون شهردار منطقه7 افزود: حضور عوامل حمل و نقل و ترافیک منطقه در مراکز کنترل ترافیک محلی و یا نقاط پرتراکم سطح معابر منطقه از تاریخ یکم الی پنجم مهرماه 96 از ساعت 6:30 الی 10 صبح و ساعات اوج عصرگاهی و هماهنگی کامل با عوامل امدادی و خدماتی و پلیس راهور منطقه و اعلام محل های استقرار به ستاد مهر مرکزی تنها بخشی از اقداماتی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.
به گفته وی بهسازی مسیر و ایستگاه های خطوط حمل و نقل عمومی، ساماندهی و بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی، ایمن سازی، آشکار سازی و همسطح سازی معابر، شناسایی مدارسی که در ترافیک معابر اصلی تاثیرگذار هستند و ارائه برنامه عملیاتی برای کنترل، نظارت و ترافیک معابر محدوده مدارس مذکور، ایمن سازی و بهسازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه های اتوبوس های تندرو، نصب و مرمت انواع تجهیزات ترافیکی، ترسیم انواع خط کشی اعم از محوری، عابرپیاده، مجازی و نوشتار در خطوط اتوبوس تندرو و کنترل دقیق بر سرویس رسانی مطلوب به سیستم های حمل و نقل عمومی از جمله فعالیت هایی است که در راس اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار دارد.
حیدرنیا بارزترین ویژگی طرح استقبال از مهر سال 1396را نظم بخشی به جریان ترافیک با رویکردهای آموزشی و ارتقا فرهنگ عبور و مرور ، استفاده از حمل و نقل عمومی، تکمیل و توسعه سیستم ITS و فراهم نمودن زیرساخت های لازم جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.
وی در پایان تاکید کرد: مهمترین اقداماتی که می‌توان برای افزایش ایمنی دانش‌آموزان انجام داد، در دستور کار این معاونت است که امیدواریم با ارائه این خدمات و همکاری تمام شهروندان در افزایش ایمنی دانش آموزان گام موثری برداریم.

701

کد خبر: 838467

وب گردی

وب گردی