دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در مشگین‌شهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهراز دستگیری دو نفر حفار غیرمجاز در روستای صلواط این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محرم جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشگین‌شهر اظهار داشت: دو نفر در روستای نصیرکندی از توابع بخش مرادلوی شهرستان مشگین‌شهر در حال حفاری در محوطه تاریخی کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و با همکاری فرماندهی انتظامی بخش مرادلو توانستیم این افراد را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهیم تا نسبت به جرائم و تخلفات ارتکابی این افراد رسیدگی لازم انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: به همراه حفاران غیرمجاز دستگیر شده تعداد زیادی ابزار و ادوات حفاری از قبیل موتور برق و دستگاه دژبور کشف و ضبط شده است و پرونده این افراد برای صدور حکم و مراحل نهایی به مقامات قضایی ارجاع شد.

جعفری حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه را وظیفه تمامی مردم دانست و تصریح کرد: از همشهریان در شهرستان انتظار می‌رود تا در صورت مشاهده هر گونه اقدام مشکوک در زمینه حفاری‌های غیرمجاز افراد سودجو و فرصت‌طلب موارد را اطلاع‌رسانی کنند تا اقدام سریع و قانونی در این زمینه انجام شده و از غارت آثار تاریخی جلوگیری کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از برخورد قاطع و قانونی با غارتگران آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان خبر داد و افزود: در این زمینه با هماهنگی‌ها با دستگاه‌ قضایی شهرستان برخوردهای لازم را با متخلفان انجام خواهیم داد.

900/900

کد خبر: 838522

وب گردی

وب گردی