اجرای سخت گیرانه برجام اهرمی برای تحت فشار قرار دادن ایران است

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در میزگرد دانشجویی با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» در خبرگزاری ایسکانیوزگفت: اجرای سخت گیرانه برجام اهرمی برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، بختیاری دستیابی در میزگرد دانشجویی که در خبرگزاری ایسکانیوز با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» برگزار شد، توافقنامه برجام را موفقیتی ظاهری خواند و گفت: سرعت در روند مذاکرات باعث شد دولت که تمرکز خود را بر سیاست خارجه گذاشته بود در ظاهر به موفقیتی دست پیدا کند تا در انتخابات دوازدهم از آن بهره برداری کند.

وی شتابزدگی دولت در دستیابی به توافق برجام را مسبب عدم پایبندی طرف مقابل به این توافقنامه دانست و با اشاره به سخنان دکتر ظریف افزود: آقای ظریف گفتند هر جا ما با آقای کری به مشکل می خوردیم آقای حسین فریدون به بازوی بنده می زدند و می گفتند هر چه سریعتر از موضوع رد شویم.

بختیاری با انتقاد از خوش بینی برخی مسئولان دولتی در مذاکرات با آمریکا و غربی ها گفت: متاسفانه حرف هایی زده می شد که مذاکره بد بهتر از مذاکره نکردن است، امروز چالش های پیش رو با برجام نتیجه همین نگاه است.

وی خروج آمریکا از برجام را غیر ممکن دانست و گفت: این اقدام آمریکا باعث ضایع شدن وجهه بین المللی این کشور می شود و خروج آن از برجام دور از عقلانیت است.

این فعال سیاسی، فضای عمومی ایران در نگاه به برجام را بی اعتمادی به غربی ها عنوان کرد و افزود: با این فضایی که پس از برجام به وجود آمد جامعه ذهنیت بدی نسبت به سیاست خارجه و اعتماد به دولت های غربی پیدا کرد، بنابراین مردم میلی به مذاکره مجدد نشان نخواهند داد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت ادامه روند فعلی آمریکا در نقض برجام را برنامه فعلی این کشور دانست و اظهار داشت: اجرای سخت گیرانه برجام اهرمی برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

وی افزود: ایران مو به مو مفاد برجام را اجرا کرده است، اما آمریکایی ها پایبندی ایران به برجام را نه تایید می کنند و نه رد تا ایران را به طرق مختلف تحت فشار قرار دهند و نظرات خود را بر ما تحمیل کنند.

عضو دفتر تحکیم وحدت یکی از اصلی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را دستیابی به صنعت هسته ای دانست و افزود: از سال های 85 به دلیل موفقیت های ایران در فناوری هسته ای علیه ما تحریم هایی اعمال شد و مردم سالهای متمادی این تحریم ها را پشت سر گذاشتند اما امروز عده ای می خواهند این دستاوردها را به دشمن تقدیم کنند.

بختیاری امضای پروتکل الحاقی در جریان اعتمادسازی را اشتباه خواند و گفت: ما توهم توطئه نداریم و نمی‌گوییم که تمام مسئولین مصمم بودند روند پیشرفت کشور را متوقف کنند، اما برخی سهل انگاری های این افراد ایران را عقب انداخته است و باید در برابر افراد جاهل با قدرت ایستاد و موضع گیری کرد.

وی توجه نکردن به ظرفیت های داخلی را باعث درجا زدن کشور دانست و گفت: تا زمانی که چشم به خارج از مرزها داشته باشیم و از فسادهای ساختاری چشم پوشی کنیم به پیشرفت دست نخواهیم یافت.

بختیاری به قرارداد با شرکت توتال اشاره و اظهار کرد: انعقاد قرارداد با شرکت توتال زمان قبل از مصدق و پهلوی اول را در ذهن مان تداعی می کند و تا زمانی که به ظرفیت های داخلی توجه نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد و تا زمانی که چشم به ایدئولوژی خارج از مرزنشین ها داشته باشیم جز افول چیز دیگری نخواهیم داشت.

میزگرد دانشجویی «برجام، تحریم و آینده پیش رو» با حضور برخی نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی ظهر دیروز به میزبانی سرویس دانشگاهی «ایسکانیوز» برگزار شد.

کد خبر: 838563

وب گردی

وب گردی