اسلامی شدن دانشگاه ها به این نیست لاجرم آیه قرآن بنویسیم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما اسلامی بودن را فقط در قرآن خواندن نمی‌دانیم، این یک موردش است. اسلامی کردن یعنی معلم از هنری برخوردار شود که دانش آموز را به راحتی مثل خودش تربیت کند و این اسلامی شدن است.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه ها افزود: من هدفم در دانشگاه بر این اساس بود که استاد باید اسلامی کار کند، یعنی کلاس با دو تا پرده کشی و ... اسلامی نمی‌شود، محتوا باید اسلامی بشود، اسلامی شدن هم به این نیست لاجرم آیه قرآن بنویسیم؛ اسلامی شدن به این معناست که دانش آموز و دانشجو را از استدلال‌های لازم برای مبانی و روش‌ها و آگاهی دهی به جهان و موازنه که در جهان وجود دارد غنی کنیم.

حمیدرضا حاجی بابایی تاکید کرد: به نظر من یکی از مولفه‌های اسلامی کردن، انتقال اطلاعات دقیق و صریح، روشن و شفاف به دانشجو و دانش آموز است.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما هر جا کسی را دیدیم که انحراف از مسیر خدا داشته یا حاصل جهل است یا مسیر خوراکهای مسموم. پس بایدخوراک سالم به دانش‌آموز و دانشجو برسد؛ این می شود اسلامی شدن دانشگاه.

وی افزود: دانشگاه نباید به پوسته بسنده کند، باید عمق مسائل را به سمت اسلامی شدن و تربیت انسانها پیش برد.

وجود دانشگاه فرهنگیان یعنی اسلامی شدن آموزش و پرورش.

حمیدرضا حاجی بابایی یادآور شد: این دانشکده ی معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران را ببینید آنجا استاد تربیت می‌کنند، بیشتر اساتید طلبه هستند و می‌آیند تربیت می‌شوند و گاهی می‌روند مدرس می‌شوند معارف و اینها را تدریس می کنند؛ یعنی تربیت نیروهایی که بروند در دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشند، این اسلامی کردن دانشگاه‌هاست؛ من می گویم وجود دانشگاه فرهنگیان، اسلامی کردن است؛ وجود دانشگاه فرهنگیان یعنی اسلامی شدن آموزش و پرورش.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما اسلامی بودن را فقط در قرآن خواندن نمی‌دانیم، این یک موردش است اسلامی کردن یعنی معلم از هنری برخوردار بشود که دانش آموز را بتواند به راحتی تربیت کند، دانش آموزی مثل خودش تربیت کند این اسلامی شدن است.

کد خبر: 838570

وب گردی

وب گردی