برجام درس عبرتی برای آینده است

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در میزگرد دانشجویی با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» گفت: امروز باید بپردازیم به این که چه جریان هایی جاده صاف کن برجام بودند، تا درس عبرتی باشد که در آینده اینچنین به دشمنان اعتماد نشود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین صبوری در میزگرد دانشجویی که در خبرگزاری ایسکانیوز با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» برگزار شد گفت: امروز از نقد برجام گذر کرده ایم. باید نگاه عمیق تری نسبت به مسئله برجام داشته باشیم. باید ببینیم چه تفکری از یک زمان خاص ما را به برجام رساند تا ما امروز برای بدعهدی های آمریکا عزا بگیریم.

وی توافق برجام را درس عبرتی برای آینده دانست و افزود: امروز باید بپردازیم به این که چه جریان هایی جاده صاف کن برجام بودند، تا درس عبرتی باشد که در آینده اینچنین به دشمنان قسم خورده اعتماد نشود.

صبوری گفت: چیزی از برجام نمانده است. بحث برجام مانند این است که ما را به مشت و لگد گرفته اند در حالی که ما دستمان را بالا گرفته ایم و می گوییم ما همچنان پایبندیم و سیاسیون ما به اینگونه پایبندی افتخار می کنند.

عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی متهم کردن یک فرد خاص را اشتباه دانست و گفت: نباید یک فرد و یک گروه را متهم کنیم، ما باید جریانی که ما را به اینجا رسانه است شناسایی کنیم؛ جریانی که در دولت هفتم و هشتم هم وجود داشت.

صبوری افزود: ابتدایی ترین کاری که ما به عنوان اعضای جنبش های دانشجویی باید انجام دهیم این است که تحلیل درستی از رویدادها داشته باشیم زیرا با تحلیل اشتباه و غلط عملکردمان به مراتب مضرتر می شود.

وی به حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران اگر در سازمان ملل به بحث میانمار ورود نکند، نمی توان ادعا کرد که دولت جمهوری اسلامی از مسلمانان جهان و مستضعفین دفاع می کند. ما 40 سال شعار نه غربی و نه شرقی داده ایم آیا فقط شعار می دهیم و در عمل کار دیگری انجام می دهیم.

صبوری ادامه داد: اگر نهادها و تشکل های دانشجویی ایران ورود جدی نکنند ما در میانمار چچن جدید خواهیم داشت و همه آنها جذب گروه های تکفیری خواهند شد.

میزگرد دانشجویی «برجام، تحریم و آینده پیش رو» با حضور برخی نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی ظهر دیروز به میزبانی سرویس دانشگاهی «ایسکانیوز» برگزار شد.

کد خبر: 838612

وب گردی

وب گردی