تنظیم لایحه‌ای در مجلس برای مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنظیم لایحه‌ای در مجلس برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: رکود نگران کننده‌ای در حوزه صنعت داریم.

به گزارش ایسکانیوز، داوود محمدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری مدیران دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای که در هتل المپیک در حال برگزاری است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای همه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اهمیت زیادی دارد و ما پتانسیل ارزشمندی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم که باید از آن‌ها استفاده بهینه کنیم، اما متاسفانه در حال حاضر این کار صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: از زمانی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش جدا شد با مشکلات زیادی روبرو شد و هنوز جایگاه خود را در وزارت علوم پیدا نکرده است و البته مقداری از این مشکلات به خاطر ساختار است و ما خواستار آن هستیم تا این مشکلات ساختاری بررسی و رفع شود.

محمدی در ادامه تاکید کرد: برای حل مشکلات باید از افراد توانمند نظرخواهی شود و آسیب شناسی به طور کامل و جدی صورت بگیرد، زیرا بسیاری از مشکلات در حوزه اقتصاد، رکود و بیکاری را می‌توانیم از طریق همین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای رفع کنیم.

وی تصریح کرد: لایحه‌ای در مجلس درباره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تنظیم می‌شود و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال ارتقای جایگاه اساتید این دانشگاه می‌باشد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد در حوزه صنعت است و رکود در این حوزه نگران کننده است لذا باید از پتانسیل دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای حل این مشکلات استفاده شود.

کد خبر: 838629

وب گردی

وب گردی