ثبت بیش از 6000 هیات مذهبی در حرم رضوی

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: بیش از 6 هزار هیئت مذهبی در دفتر هیئات ‎مذهبی حرم مطهر رضوی ثبت شده‎اند.

به گزارش ایسکانیوز، روح الله رنجبر با بیان این مطلب اظهار کرد: مراسم اهدای پرچم به هیئات مذهبی سراسر کشور همه ساله همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در حرم مطهر رضوی برگزار می‎شود و امسال نیز برگزار شد.

وی تاکید کرد: هرساله هیئت‏‌های دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی با ارائه مجوز خود به دفتر هیئت‎های مذهبی آستان قدس رضوی، اجازه تشرف به حرم مطهر رضوی و انجام عزاداری در صحن و سرای علی بن موسی الرضا(ع) را پیدا می‌کنند.

رنجبر در خصوص شرایط اهدای پرچم متبرک گنبد حضرت ثامن الحجج(ع) به هیئات گفت: پس از حضور هیئت‎ها در مناسبت‎ها و عزاداری‎های مختلف در چند سال متوالی، از هیئاتی که در مدت حضور خود در اماکن متبرک رضوی، قوانین و نظم ارائه شده را رعایت کرده باشند، برای دریافت پرچم متبرک حضرت رضا(ع) پیش از آغاز ماه محرم دعوت می‎شود.

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی تاکید کرد: در ایام عزاداری محرم و صفر خدمات مختلفی به هیئت‌ها از سوی آستان قدس رضوی ارائه می‎شود و به تازگی تصمیم بر آن شده تا در ایام و مناسبت‏های مختلف سیستم صوت صحن انقلاب در اختیار هیئت‏‌های منتخب قرار گیرد تا به صورت دسته‏‌جمعی به عزاداری بپردازند.

900

کد خبر: 838656

وب گردی

وب گردی