نوبخت: درخصوص گزینه تصدی وزارت علوم کمی تحمل کنید

سخنگوی دولت گفت: انشاالله رئیس جمهور در مهرماه گزینه وزارت علوم را معرفی می کند بهتر است کمی تحمل کنید.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های کشور در جمع خبرنگاران گفت: انشاالله رئیس جمهور در مهرماه وزیر علوم پیشنهادی را به مجلس معرفی می کند و من نیز به عنوان سخنگوی دولت در این زمینه اطلاع رسانی خواهم کرد.

وی درخصوص اینکه آیا وزیر علوم زن خواهد بود نیز تاکید کرد: اجازه دهید موضوع معرفی وزارت علوم قطعی شود و پس از آن در این زمینه صحبت می کنم.

نوبخت خاطرنشان کرد: بهتر است درخصوص گزینه تصدی وزارت علوم کمی تحمل کنید تا من به عنوان سخنگو در این زمینه صحبت کنم.

سخنگوی دولت در خصوص بودجه دانشگاه ها گفت: در سال گذشته ۶۲۰۰ میلیاردتومان بودجه برای آموزش عالی و دانشگاه ها در نظر گرفته شده بود که این بودجه صددرصد تخصیص پیدا کرد و این درحالی بود که در شرایطی قرار داشتیم که با مشکلات بودجه ای روبرو بودیم.

وی اظهار داشت: برای سال جاری نیز بودجه دانشگاه ها نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشت که به ۷۳۰۰میلیارد تومان افزایش یافت.

نوبخت ادامه داد: لازم است دانشگاه های کشور به سمت رشته های موردنیاز جامعه حرکت کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها همچنین باید به مباحث ارزشی و اخلاقی در کنار علم و فناوری توجه کند و انسانهای مومن را تربیت کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه ها به سمت کارآفرینی گفت: طبق برنامه ششم توسعه دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت کنند تا بر این اساس بتوانند در عرصه بین المللی فعالیت کنند.

منبع: مهر

کد خبر: 838660

وب گردی

وب گردی