در مذاکرات برجام خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت نشد

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در میزگرد دانشجویی در خبرگزاری ایسکانیوز گفت: در مذاکرات برجام خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت نشد.

به گزارش ایسکانیوز، رضا کارگر دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد دانشجویی با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» گفت: در مذاکرات برجام خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت نشد.

کارگر خروج ایران از برجام را اشتباه دانست و گفت: در داخل شیطنت هایی وجود دارد که می خواهند ایران ناقض ابتدایی برجام باشد در صورتی که بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام طبق متن برجام باید پیگیری حقوقی شود.

وی از شورای نظارت بر برجام انتقاد کرد و گفت: آقایانی که از نقض صریح برجام صحبت می کنند و در شورای نظارت بر اجرای برجام حضور دارند چرا اقدامی نمی کنند؟

عضو جامعه اسلامی دانشجویان گفت: زمان آن نیست که بگوییم برجام خوب بود یا بد، برجام بر ما تحمیل شد و حالا باید راهکاری پیدا کنیم تا بهترین استفاده را از این قرارداد ناقص ببریم.

وی با اشاره به حقوق مسلم کشور در دستیابی به فناوری صلح امیز هسته ای افزود: تصمیم گیری دیگران برای چیزی که حق ماست هرگز قابل قبول نیست.

کارگر به حمله موشکی آمریکا در سال 1367 اشاره کرد و گفت: هواپیمای مسافربری پرواز 655 ایران را وقتی آمریکا هدف موشک قرار داد حاضر به پذیرش اقدام خود نشد و پولی که به ایران داد را صدقه دانست نه غرامت.

وی ادامه داد: این تحریم هایی که علیه ایران اجرا می شود به خاطر ایدئولوژی انقلاب اسلامی است اما به بهانه های مختلف هسته ای و تروریست و... علیه کشورمان وضع می شود.

رضا کارگر تبیین مسائل کشور را وظیفه جنبش دانشجویی دانست و گفت: ما به عنوان مسئولان جنبش دانشجویی وظیفه خطیر در تبیین مسائل برای برای جوانان و سایر اقشار جامعه داریم.

وی اقدام متقابل ایران دربرابر نقض برجام توسط آمریکا را پیشنهاد داد و افزود: اگر از طرف مقابل نقضی صورت گرفت ما نیز باید به نوعی عمل کنیم که احساس نکنند از روی غفلت کاری نمی کنیم.

کارگر با بیان اینکه مشکل استکبار جهانی با غنی سازی ایران نیست بلکه مشکل آنها پیشرفت جمهوری اسلامی است گفت: امروز بحث هسته ای مطرح است، فردا حقوق بشر و موشک های دفاعی.

وی به وظیفه نظارتی مجلس اشاره کرد و بیان داشت: یکی از وظایف مجلس این است که توافقات بین المللی را تصویب کند تا لازم‌الاجرا شود. این کار را کردند اما چرا به وظیفه مهمتر خود یعنی نظارت عمل نمی کنند؟

کارگر ادامه داد: رییس مجلس اعلام کرده اند که منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است. شما به عنوان رییس قوه مقننه چرا از وزیر امور خارجه سوال نمی کنید؟ با توجه به هزینه هایی که داده ایم همین اندک ثمری که می توانیم از برجام بگیریم را با اقدامات مناسب از دست ندهیم.

وی خروج آمریکا از برجام را امتیازی مثبت برای ایران دانست و گفت: اگر امروز آمریکا از برجام خارج شود که این کار را نمی کند یک امتیاز مثبت برای جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا تلاش داشت جامعه جهانی را علیه ایران کند اما حمایت جامعه جهانی از ایران یکی از اندک ثمرات برجام است.

کد خبر: 838662

وب گردی

وب گردی