پرویز امینی: جریان منتقد دولت مشکل سیاست ورزی دارد

اولین نشست تحلیل راهبردهای رسانه ای جریان های سیاسی در انتخابات در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این نشست که به همت مرکز نوآوری فرهنگی امید برگزار شده بود دکتر ابراهیم محسنی،مدیر مرکز پژهش های افکار عمومی و تحولات اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر پرویز امینی تحلیلگر سیاسی ، دکترمحمد آقاسی رییس مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، مهندس عباس عبدی عضو سابق شورای مرکزی جبهه مشارکت و مسعود معینی پور عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم حضور داششتند و تحولات سیاسی و رسانه ای انتخابات 96 را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

در این نشست پرویز امینی با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: انتخابات ۹۶ از پیامدهای انتخابات ۹۲ بود، اتفاقی که سال ۹۲ افتاد شکل‌دهنده انتخابات ۹۶ بود. در سال ۹۲ امکان پیروزی روحانی بیش از سایر رقبا بود؛ ولی سال ۹۶ برعکس بود.

وی درباره جریان منتقد دولت گفت: جریان منتقد دولت مشکل سیاست ورزی دارد و توانایی اعمال کنشهای سیاسی مناسب را ندارد.

پرویز امینی تصریح کرد: در سال ۹۶ ظرفیت شکست روحانی وجود داشت؛ اما کنشگری لازم در جریان رقیب روحانی وجود نداشت.

این تحلیلگر سیاسی افزود: 16 میلیون رای رییسی به نظر من یک رأی معنادار است و محصول کنش سیاسی رئیسی و جمنا نیست و معنایش این است که پایگاه اعتراض رئیسی به روحانی بالاست و استعداد شکست پذیری روحانی را نشان می دهد.

امینی سپس با اشاره به دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب در ایران گفت: جامعه از دوگانگی های چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب فاصله گرفته وبه سمت اجتماعی شدن رفته و صورت بندی ها تغییر یافته است.

وی ضمن اشاره به سه گفتمان عدالت، توسعه و پیشرفت وآزادی بعنوان سه گفتمان اصلی، گفت: اصولگرا و اصلاح طلب تمام شده و تاریخ آن منقضی شده و تغییرات اجتماعی به سمت نزاع های گفتمانی می رود.

پرویز امینی با نگاهی جامعه شناختی به جامعه ایران افزود: اگر بخواهیم جامعه ایران را ذیل یک مفهوم تعریف کنیم آن مفهوم « اعتراض » است و همواره اگر امر بر اعتراض و رضایت باشد، اعتراض بر رضایت غلبه دارد.

وی با اشاره به نقش سلبریتی ها و رسانه ها در انتخابات افزود: پیروزی در انتخابات را اگر بخواهیم به اینها محدود کنیم قبول ندارم و نوع مواجهه رسانه ها اغراق آمیز است و به نظرم رسانه ها تغییر کردند و رسانه ها برای تاثیر گذاری باید حرف گفتنی هم داشته باشند و در این صورت است که رسانه های جدید موثر خواهند بود.

کد خبر: 838672

وب گردی

وب گردی