ترامپ بهتر از برجام گزینه ای ندارد

در میزگرد دانشجویی با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» گفت: اگر حرفی پیش از برجام زده ایم برای دلسوزی بوده و از این پس هم باید همین باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سعید توانا راد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های مستقل دانشجویی در میزگرد دانشجویی که در خبرگزاری ایسکانیوز با عنوان «برجام، تحریم و آینده پیش رو» برگزار شد گفت: ما به عنوان اعضای جنبش های دانشجویی نباید خودمان را مقابل دولت قرار دهیم. این نشود که اگر این تیم مذاکره کننده جاهایی غفلت انجام داده است آنها را تکفیر کنیم، اشتباهاتی وجود داشته و ما باید سعی کنیم آنها را رفع کنیم.

وی صحیفه امام را سند گفتمان جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمود اگر وزارت خارجه اصلاح نشود تقریبا می شود گفت جمهوری اسلامی رو به شکست می رود.

توانا راد گفت: تمام اعضای هیئت نظارت بر برجام، به بد عهدی دشمن و نقض برجام اذعان داشته اند. آیا نمی شود در مقابل هر نقض آنها نقضی صورت بگیرد؟ پیشنهاد من این است که اجازه بازدید ندهیم در نیروگاهی و هر چه که می گویند را تماما انجام ندهیم.

وی از سکوت مسئولین انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر ترامپ می گوید همه گزینه ها روی میز است باید رئیس جمهور ما پاسخ دهد نه اینکه رهبری نظام وارد شوند. در سطح وزرا نیز باید این چنین باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: موضعی که دکتر صالحی اتخاذ کرده اند مبنی بر اینکه اگر آمریکا از برجام خارج شود ما به آن پایبند خواهیم ماند، ضعیف ترین موضع ممکن برای برجام است. همانطور که رهبری فرمودند اگر جمهوری اسلامی بخواهد و اراده کند مقابل اینها می ایستد و کوتاه نخواهد آمد. آمریکا اگر خارج شد قطعا جمهوری اسلامی باید خارج شود.

توانا راد افزود: احساس می کنم رئیس جمهور به این نتیجه رسیده اند که یک دیپلماسی گسترده تعریف کنیم و وارد تعامل جدی با تمام کشورهای دنیا شویم، چرا که تمرکز ما در ارتباط با این چند کشور خاص چند سالیست بی نتیجه مانده است.

این فعال دانشجویی اعلام نقایص برجام را از طرف دولت موجب انسجام ملی دانست و گفت: باید یک سری اطلاعات که در توافق برجام مهر محرمانه خورده اند، به مردم ارائه شوند تا ما از طرف آمریکایی این ها را نشنویم. اگر می خواهیم در برابر نقض عهد دشمن واکنش مناسب نشان دهیم و برخورد کنیم باید مردم را همراه کنیم و مسائل مربوط به این توافقنامه راشفاف کنیم.

توانا راد برجام را درس عبرتی دانست و اظهار کرد: در فرایند مذاکرات ضعف هایی وجود داشته و بی توجهی هایی شده است. برای مثال در یک برنامه تلویزیونی مجری از وجود یک واژه در متن برجام گفت و وزیر گفتند این وجود ندارد و پس از دیدن متن اظهار کردند که بی اطلاع بودند و ندیده بودند.

عضو اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: ترامپ به برجام با همین شکلی که دارد علاقمند است، چون تحریم ها همچنان سر جای خود باقیست و بهتر از برجام گزینه ای ندارد.

میزگرد دانشجویی «برجام، تحریم و آینده پیش رو» با حضور برخی نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی ظهر دیروز به میزبانی سرویس دانشگاهی «ایسکانیوز» برگزار شد.

کد خبر: 838683

وب گردی

وب گردی