هم شاگردی سلام/جشن آغاز سال تحصیلی یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی

جشن شکوفه ها ویژه دانش آموزان کلاس اولی و جشن غنچه ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی در دبستان ها کشور آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی و جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی امروز با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مدرسه عیسی بهرامی منطقه 11 تهران آغاز شد.

هر ساله یک روز زودتر از آغاز سال تحصیلی جدید برای کلاس اولی‌ها جشن شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود تا آنها با فضای مدرسه آشنا شوند؛ با توجه به اینکه امسال 30 و 31 شهریور روزهای پنجشنبه و جمعه است، جشن کلاس اولی‌ها امروز چهارشنبه 29 شهریور ماه برگزار می‌شود.

امسال حدود یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی در سراسر کشور آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیرند و از اول مهرماه با حضور در مدارس راه دوازده ساله آموزش را آغاز می‌کنند.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با تبریک این روز به آینده سازان کشور، اظهار داشت: پیش دبستانی و دبستان مهم ترین دوران تربیتی زندگی فرد است و دانشمندان علوم رفتاری و روانشناسی بر اهمیت این دوره تأکید می‌کنند.

وی افزود: 70 درصد شخصیت پیش از 6 سالگی شکل می‌گیرد و تا 12 سالگی تکمیل می‌شود بنابراین باید برای دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی سرمایه‌گذاری کنیم.

706

کد خبر: 838745

وب گردی

وب گردی