آغاز آیین ورودی نودانشجویان سال96 دانشگاه تهران

آیین ورودی نو دانشجویان سال 96 دانشگاه تهران با حضور هیات رییسه، دانشجویان ورودی جدیدو خانواده های آن ها در دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، این مراسم از دقایقی پیش در پردیس مرکزی دانشگاه تهران آغاز شده است.

مجید سرسنگی در ابتدای این مراسم گفت: امروز فصل جدیدی آغاز می شود که به لطف الهی نوید بالندگی و نسلی جوان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران همواره نقشی بی بدیل را در توسعه کشور به انجام رسانده است تاکید کرد: دانشگاه تهران همواره مرکز علم و فرهنگ کشور بوده و هست.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران دانشگاهی است که به معنای واقعی کلمه مرکز علم و اندیشه و آینده سازی کشور بوده و هست.

وی به دانشجویان ورودی جدید توصیه کرد از فرصت حضور در دانشگاه تهران حداکثر استفاده را ببرند و خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران معتبرترین مرکز آموزشی و پزوهشی کشور است و در سایه توجه این دانشگاه به توانمندسازی اجتماعی دانشجویان و فراهم آوری بستر رشد فرهنگی تمام استعدادها و ابعاد وجودی خود را شکوفا کنید.

مجید سرسنگی گفت: حضور دانشجویان از رشته های مختلف در کنار هم مجال رشد همه جانبه ی دانشجویان را مهیا کرده و دانشجویان برای حضوری موثر در جامعه با نگرشی عمیق و درکی صحیح از زوایای پیچیده و متنوع زندگی اجتماعی آماده می شوند.

علم به تنهایی کافی نیست

در ادامه مراسم حجت الاسلام کرمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: اینکه در دانشگاه تهران تحصیل می کنید که برترین دانشگاه و قله و الگویی برای سایر دانشگاهها است، باید شکر نعمت بجا آورید.

وی افزود: در دانشگاهی قدم گذاشته اید که اساتید بزرگی از اینجا فارغ التحصیل شده اند ودانشگاه تهران دانشگاهی است که موثرترین دانشگاه در کشور و حتی سراسر جهان اسلام است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به سخن رهبری که می فرمایند آنچه در درجه اول در ایجاد قدرت مهم است علم و ایمان است، تاکید کرد: ورود شما به برترین دانشگاه و قله علمی کشور در ایامی است که با دهه محرم تقارن دارد.

وی ادامه داد: علم تنها کافی نیست، جرا که بسیاری از کسانی که در برابر امام حسین(ع) صف آرایی کردند، دانشمند بودند و علاوه بر ایمان باید بصیرت نیز داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر اقتدار و استقلال و عدم وابستگی می‌خواهیم باید به سراغ علم برویم، تاکید کرد: الان رسالت دانشجویان بیشتر از قبل شده و علاوه بر علم آموزی باید خود را برای خدمت گذاری و خدمت رسانی بیشتر آماده کنند.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: فضای علم آموزی را به برکت نظام اسلامی و شهدای گرانقدر در این کشور داریم؛ شهیدانی که برای علم آموزی ما بستر فراهم کردند.

پیوستن بیش از 4 هزار دانشجوی با استعداد و فرهیخته به دانشگاه تهران

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران این روز را روز مهمی برای توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور دانست و افزود: امروز شاهد پیوستن بیش از 4 هزار دانشجوی با استعداد و فرهیخته به دانشگاه تهران، معتبرترین دانشگاه کشور هستیم.

وی ادامه داد: تصویر آینده کشور در چهره امروز شما دیده می شود، همانگونه که موفقیت ها و پیشرفت های ایران امروز در علم، فرهنگ و دیگر حوزه ها مرهون تلاش های دانش آموزان و دانشگاهیان کشور به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران است.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه بالای دانشگاه تهران در میان مؤسسات آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه تهران پیش قراول نسل 3 و 4 دانشگاه های کشور است است و هم راستا و همسو با پیشرفته ترین دانشگاه های جهان حرکت می کند.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی با بیان این خبر که بیشترین جمعیت دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه تهران تحصیل می کنند گفت: توسعه تبادلات بین المللی در اولویت دانشگاه است و ما بیشترین مبادله هیئت علمی را انجام می دهیم.

در حاشیه این مراسم نشست های تخصصی خانه و دانشگاه ویژه والدین نو دانشجویان هم زمان در سالن های مختلف دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر: 838761

وب گردی

وب گردی