بازنشستگان شاغل مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری شدند

به پیشنهاد سازمان بازرسی، افرادی که پس ازبازنشستگی به صورت پاره وقت و تمام وقت مجددا به صورت قرار دادی به کار گرفته و درصورت ارتکاب تخلف،به اتهامات آن‌هادرهیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، به پیشنهاد معاونت نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور، افرادی که پس از بازنشستگی به صورت قراردادی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی به‌کارگیری می‌شوند، در صورت ارتکاب تخلف، به اتهامات آن‌ها در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود.

پیش از این در صورتی که افراد بازنشسته به صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت (افراد مشمول تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان) مجدداً در دستگاه‌های دولتی به‌صورت قراردادی به‌کار گرفته و مرتکب تخلف می‌شدند، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، خود را واجد صلاحیت رسیدگی در این امور تشخیص نداده و پرونده را مختومه اعلام می‌کردند.

از آنجایی که این ابهام قانونی زمینه ایجاد برخی سوء جریان‌ها و بروز تخلفات را فراهم می‌کرد، با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور از هیأت عالی نظارت و ابلاغ این هیأت، افرادی که پس از بازنشستگی به صورت قراردادی؛ مجدداً به‌کار گرفته می‌شوند، به اتهامات آن‌ها در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود.

706

کد خبر: 838794

وب گردی

وب گردی