تورنمنت انتخابی برای تعیین سه سهمیه گرنداِسلم تکواندو

تورنمنت انتخابی برای تعیین سه سهمیه باقی‌ مانده به منظور حضور در نخستین دوره مسابقات گرند اسلم آذر ماه به میزبانی "ووشی" چین برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسکانیوز ‌و ‌به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نایب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرند اِسلم، تورنمنت انتخابی برای تعیین سه سهمیه باقی‌مانده این رقابت‌ها از دوم آذر ماه طی دو روز در شهر "ووشی" چین برگزار خواهد شد.

ورزشکارانی که گواهینامه دان صادره از کوکی‌وان، گواهینامه GAL، حداقل 17 سال را داشته باشند می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت نمایند. همچنین تکواندوکاران فدراسیون بین‌المللی تکواندو (ITF) نیز می‌توانند در این مسابقات که پیش از گرندپری براساس قوانین فدراسیون جهانی تکواندو برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند.

در پایان به نفرات اول تا سوم جواز حضور در اولین دوره مسابقات گرند اسلم تعلق خواهد گرفت.

دیگر سهمیه های مسابقات گرنداِسلم به شرح زیر تقسیم می شود: قهرمان المپیک ریو 2016، 2 طلایی مسابقات قهرمانی جهان (به علت وجود هشت وزن جهانی)، دارنده مدال طلا فینال گرندپری 2017، نفرات اول، سه مرحله گرند پری 2017، قهرمان فینال گرندپری 2016 و یک سهمیه برای کشور میزبان.

در صورتی که یک ورزشکار در دو دوره گرندپری موفق به کسب مدال طلا شده باشد، بر اساس رنکینگ المپیکی، تکواندوکار دیگری که در رده بندی در میان هشت هوگوپوش برتر است برای حضور در مسابقات "گرند اِسلم" معرفی خواهد شد که در مجموع 12 ورزشکار (در هر وزن) در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

این تورنمنت انتخابی G1 است و حداکثر 300 تکواندوکار می‌توانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

602

کد خبر: 838797

وب گردی

وب گردی