زاکانی: جنبش دانشجویی پیشرو و پیشگام اعتراضات بود

نماینده سابق مجلس با اشاره به تجمع دانشجویان در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار تاکید کرد: جنبش دانشجویی پیشرو و پیشگام اعتراضات بود؛ رمز بقای جنبش دانشجوی آزادی خواهی و عدالت‌ طلبی همه جانبه است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در اینستاگرامش نوشت: در آستانه محرم و عزای بزرگ جهان اسلام و در روزگاری که نفیر حقوق بشر در سراسر گیتی طنین‌انداز است؛ رخدادهای فاجعه آمیز میانمار ضربه‌ی اساسی بر پیکره انسانیت و اعتقادات موحدان است. در این میان باید برای بسیاری از سازمان‌ها و افراد مرثیه سرایی کرد هرچند اقلیت دردمند انسانیت همچنان ندای مظلومیت مسلمانان میانمار را سر می دهند.

۱. رخدادهای چند دهه گذشته و فعلی مانند نسل کشی مسلمانان نشان داده است که مبنای اقدامات سازمان‌های بین المللی بنا بر انسانیت نیست؛ در جنایات میانمار نیز اقدامات سازمان های بین المللی دیرهنگام و کم اثر بوده است تا جایی که این روزها در سازمان ملل انگار خاک مرگ پاچیده اند.

۲. هدایتگری کشورهای غربی برای استمرار واگرایی در کشورهای اسلامی و عدم شکل گیری وحدت امری مشهود است. بار دیگر در رخداد نسل کشی مسلمانان میانمار شاهد اقدامات کم اثر جمعی کشورهای اسلامی هستیم.

۳. دولت دوازدهم متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی در رخداد نسل کشی میانمار رفتار نکرده است؛ فراموشی نسبت به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ندای مظلومان در سراسر جهان و به خصوص مسلمانان تبعات جدی در فرسایش قدرت نرم جمهوری اسلامی دارد.

۴. مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت بر سایر قوا در انجام وظیفه اسلامی و انسانی شان کوتاهی کرده و علاوه بر آن ظرفیت های موجود در پارلمان کشور های اسلامی و بهره گیری از پتانسیل های گروه های دوستی را نیز به فراموشی سپرده است.

۵. یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه پیگیری حقوقی پرونده‌ مظلومان در مجامع بین المللی است؛ در رخداد نسل کشی مسلمانان میانمار، رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور خاص «دستور» بر حمایت از مسلمانان میانمار از جایگاه حقوقی به این قوه دادند ولی اقدام موثری انجام نشد.

۶. نخبگان و فرهیختگان ایران اسلامی بویژه نهادها و سازمان های مربوطه در کشور با برگزاری اجتماع بزرگ اندیشمندان بویژه فرهیختگان جهان اسلام و رسانه ها نیز در انعکاس واقعیات و روشنگری افکار عمومی در تقابل با بنگاه های خبرپراکنی غربی نقش بی بدیلی برعهده دارند که تحرک بیشتر از آنان انتظار می‌رود.

۷. در این رخداد باز هم جنبش دانشجویی پیشرو و پیشگام اعتراضات بود؛ رمز بقای جنبش دانشجوی آزادی خواهی و عدالت‌ طلبی همه جانبه است. این جنبش در تجمعات قانونی آتی نیازمند گسترش دامنه موج اعتراضی فراتر از شخصیت‌های سیاسی هر دو جریان اصلی کشور است؛ دفاع از انسانیت فصل مشترک انسان‌های با فطرت بیدار است. بنابراین باید به انتظار اقدامات مطالبه گرایانه از آغاز سال تحصیلی بود.

کد خبر: 838961

وب گردی

وب گردی