کلینتون:ادبیات گفتاری ترامپ  در سازمان ملل بسیار سیاه و خطرناک بود

رقیب انتخاباتی ترامپ دردوره پیشین انتخابات ایالات متحده آمریکا، سخنرانی رییس جمهور این کشور در سازمان ملل را محکوم نمود و آن را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک،ترامپ طی سخنرانی که روز گذشته در سازمان ملل متحد انجام داد از واژه ها و کلمات بسیار تند و خطرناکی بر علیه کره شمالی و ایران استفاده کرد؛موضوعی که حالا واکنش هیلاری کلینتون را به همراه داشته است.

کلینتون در یک برنامه تلویزیونی راجع به سخنان دونالد ترامپ در مقر سازمان ملل گفت:"فکر می کنم دونالد ترامپ بسیار تاریک و خطرناک صحبت کرد. آمریکا بزرگترین کشور جهان است و ترامپ باید این موضوع را بداند. سخنرانی او از نوعی نبود که درخور رهبر کشوری به مانند آمریکا باشد."

وی در ادامه اظهار داشت:"ترامپ باید تلاش می کرد تا رویکردی دیپلماتیک از خودش ارائه دهد. دوست داشتم او به جای خطاب کردن "کیم جونگ اون" به عنوان "مرد موشکی" با لحنی آرام تر می گفت:"ما نمی توانیم حمله به دوستانمان یا خودمان را تحمل کنیم."

گفتنیست ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود، کره شمالی را تهدید به "نابودی کامل" کرد و همچنین توافق نامه برجام با ایران را یک "رسوایی بزرگ" نامید.

کد خبر: 838963

وب گردی

وب گردی